۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کمبود سویا و ذرت عامل ایجاد مشکل برای مرغداران قزوینی است
کد خبر: ۳۱۲۳۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۱ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

کمبود سویا و ذرت عامل ایجاد مشکل برای مرغداران قزوینی است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با توجه به کمبود سویا و ذرت از هفته قبل تولیدکنندگان گوشت مرغ با مشکلاتی روبرو شدند و مکاتباتی در این زمینه داشتند.

کمبود سویا و ذرت عامل ایجاد مشکل برای مرغداران قزوینی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، روح الله بابایی صالح، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین قطب صنعتی، کشاورزی و گردشگری است بنابراین باید خدمات خوبی به تولیدکنندگان استان ارائه دهیم.

وی افزود: در هنگام شیوع بیماری‌ها که نمونه آن را در سال گذشته مشاهده کردیم، با مدیریت خوب دامپزشکی استان بیماری‌های دام و طیور به خوبی کنترل شد البته نباید اجازه دهیم کار به درمان برسد بلکه باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس اضافه کرد: برخی بیماری‌ها بین دام و انسان مشترک است لذا باید دقت بیشتری در این نوع بیماری‌ها داشته باشیم.

بابایی صالح عنوان کرد: هم اکنون ۵ درصد از گوشت قرمز و ۱۲ درصد از تخم مرغ کشور در استان قزوین تولید می‌شود که با توجه به وسعت استان وضعیت مطلوبی است.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان استان در بحث اشتغال هم گام‌های خوبی برداشته اند بنابراین باید مورد تقدیر قرار گیرند.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین با بیان اینکه هفته قبل تولیدکنندگان گوشت مرغ مکاتباتی در خصوص کمبود سویا و ذرت داشتند، گفت: از رییس سازمان جهادکشاورزی استان تقاضا داریم عنایت ویژه در این مورد داشته باشند، زیرا قیمت‌ها افزایش یافته بنابراین باید از تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ استان حمایت کنید.

بابایی صالح اذعان کرد: کارهای قانونی و رسمی را نمایندگان مردم در مجلس انجام می‌دهند، اما حمایت‌های جهادکشاورزی استان می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

وی یادآور شد: قزوین قطب کشاورزی است بنابراین باید حمایت کنیم این رتبه تقویت و حفظ شود.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان