۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاهش ۹ درصدی ازدواج/ بیش از ۴۰درصد آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر است
کد خبر: ۳۱۲۱۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۰ ساعت: ۱۶:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان البرز اعلام کرد:

کاهش ۹ درصدی ازدواج/ بیش از ۴۰درصد آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر است

رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: در سال ۹۶ شاهد ۹۳۱۴ مورد ازدواج و در سال ۹۵، ۱۰۲۷۰ مورد ازدواج بودیم که ۹ درصد کاهش داشت و در همین بازه زمانی ۳درصد افزایش طلاق صورت گرفت.

کاهش ۹ درصدی ازدواج/ بیش از ۴۰درصد آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ابوالفضل محبی، رئیس دادگستری شهرستان البرز ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دادگستری اظهار کرد: در ایران اسلامی ما بزرگترین تورم کیفری را شاهد هستیم یعنی افعال مردم را جرم نگاری می‌کنیم و ساختار تدوینی ما سیاست قضایی جرم زاست.

وی با بیان اینکه در 1934 عنوان مجرمانه در قانون قضایی ما وجود دارد، ابراز کرد: 10 اتهام اول در استان و شهرستان البرز عبارتند از توهین، سرقت، ضرب و جرح عمدی، تصادف منجر به جرح، تهدید، جرائم مرتبط به مواد مخدر، رانندگی بدون پروانه، تخریب، خیانت در امانت و کلاهبرداری که در سال 96 نسبت به 95 شاهد افزایش 11 درصدی این موارد بوده ایم.

این مسئول قضایی درباره بالاترین موارد دعاوی حقوقی در استان و شهرستان بیان کرد: در سال 96 نسبت به 95 در دعاوی اعسار، مطالبه وجه، خسارت تاخیر تعدیه، مطالبه چک و مطالبات کارگری و طلاق توافقی شاهد 33 درصد افزایش بوده ایم.

هر روز 8 طلاق ثبت می‌شود
وی اضافه کرد: در سال 96 شاهد 9314 مورد ازدواج و در سال 95، 10270 مورد ازدواج بودیم که 9 درصد کاهش داشت و در همین بازه زمانی 3درصد افزایش طلاق صورت گرفت، متاسفانه در استان هر روز 8 طلاق ثبت می‌شود.

محبی با بیان اینکه هدف ما اعمال سیاست‌هایی در راستای کاهش زندانیان است، گفت: ورودی‌های زندان در سال 96 نسبت به سال 95 یک درصد کاهش داشته است و موجودی زندان‌ها که شامل افرادی است که در زندان ماندگار می‌شوند 5 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: خوشبختانه در مراسم گلریزان که در اواخر ماه مبارک رمضان برگزار شد توسط خیرین 500 میلیون تومان جمع آوری شد که به وسیله آن 80 زندانی آزاد خواهند شد.

برخورد با عملکرد نامطلوب دشتگاه‌ها در حوزه پیشگیری
رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: تعداد جرم‌های ما در کشور بسیار بالاست؛ اما تعداد قضات برای رسیدگی یک چهارم استاندارد دنیاست، اما در همین شرایط نیز 4 برابر آمار استاندارد دنیا رسیدگی در دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در کل کشور 13 هزار قاضی و در استان قزوین 200 قاضی و در شهرستان البرز 15 قاضی در حال فعالیت هستند، درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که لایحه جرم زدایی را که توسط قوه قضاییه به مجلس پیشنهاد شده، به تصویب برساند.

این مسئول تصریح کرد: 40 تا 50 درصد آمار زندانیان ما مربوط به مواد مخدر است و این موضوع وظیفه دستگاه‌های متولی را در بحث آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌رساند.

وی در پایان تاکید کرد: ادارات شهرستان البرز باید وظایف خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خوبی انجام دهند و با دستگاهی که در این حوزه کوتاهی کند، برخورد جدی خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان