۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عجوزه جنگ؛ سرهنگ ارتش ترامپ و بن‌سلمان
کد خبر: ۳۰۰۶۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۰ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

جنگ و تحریم؛ شوکران عبادی برای ایرانیان؛

عجوزه جنگ؛ سرهنگ ارتش ترامپ و بن‌سلمان

عبادی دیگر چیزی جز سرهنگ ارتش ترامپ و بن‌سلمان نیست. در هر فرهنگ دیگری، حتی در همان غرب لیبرال، نام این کار چیزی جز «خیانت» به ملت خود نیست. بر عبادی حرجی نیست. او‌ ساخته و پرداخته جایزه‌های غرب است که کارکردشان‌ تولید رهبران پوشالی و‌ مصنوعی جنبش‌های دروغین و تزریقی و وارداتی است.

 عجوزه جنگ؛ سرهنگ ارتش ترامپ و بن‌سلمان
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، روایت جنگ‌سالاران غربی از زبان برنده جایزه صلح نوبل تناقض نمای سوگوارانه ولی تکراری جهان بدون روح ماست؛ خانم شیرین عبادی همانند دیگر برنده جایزه صلح نوبل، آنگ‌سان سوچی، خواهان حمایت از رفتارهای غیرانسانی کشورهای استکباری علیه هم‌وطنانش است. در هنگامه ترغیب شوکران شیرین عبادی، سکوت حامیان داخلی او تامل‌برانگیز است.
 
شیرین عبادی از حقوق‌دانان غرب‌گرای حامی جریان اصلاحات است. کنشگران جریان اصلاحات پس از اعطای جایزه صلح نوبل به وی، در سخنرانی‌ها و نشریات زنجیره‌ای حمایت‌های فراوانی از وی داشتند. نام شیرین عبادی در پرونده‌های گوناگون قضایی به‌عنوان وكیل مدافع اصلاح‌طلبان در دادگاه‌های مختلف درج شده بود. اسوه حقوق بشری ایرانی ترجیع‌بند گزاره‌های حمایتی یاران بنیاد باران برای برندسازی از وکیل مدافع خود است.

رویای وارونه تلخ عبادی
پس از فتنه 1388 از سوی جریان برانداز، شیرین عبادی ایران را ترک کرد، او از همان ابتدا تمام تلاش خود را برای بسترسازی و ایجاد فشارهای حقوق بشری به جامعه ایرانی آغاز کرد.در کارنامه شیرین عبادی موارد بسیاری در ضدیت با منافع ملی وجود دارد؛ شیرین عبادی در نامه‌ای به گزارشگر حقوق بشر در تاریخ پنج آبان 92 اعدام 16 نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم را ناعادلانه خواند و به حمایت از آنان پرداخت. شیرین عبادی در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» با خرسندی از توقف فعالیت هسته‌ای کشورمان، با استدلال سخفیف وجود نور خورشید و انرژی باد برای تأمین انرژی کافی دانست و اظهار داشت: «من مخالف سیاست‌های هسته‌ای ایران هستم زیرا برنامه‌ای پرهزینه است. در ایران نور خورشید زیادی وجود دارد و ما می‌توانستیم از انرژی باد استفاده کنیم اما این سرمایه‌گذاری را نکردیم بنابر‌این نیازی به برنامه هسته‌ای نداشتیم. البته من از توافق هسته‌ای و اینکه حداقل بخشی از برنامه هسته‌ای ایران متوقف شد، خشنودم.»

وی در ادامه با همین سبک استدلالی پیرامون چگونگی مهار داعش گفت:‌ «بهتر است به جای بمباران مواضع داعش برای آنها کتاب ارسال کرد زیرا داعش از جهل مردم مسلمان استفاده می‌کند. اگر بدین نحوه با داعش جنگیده شود، این نبرد بدون نتیجه تا 50 سال طول می‌کشد.»

جدیدترین اقدام خیانت‌آمیز اسوه حقوق بشری جریان اصلاحات، رونوشت اظهارات جنگ‌طلبانه ترامپ و حامیان آمریکایی تشدید تحریم‌ها است؛او در گفت‌وگو با «الی لیك» خبرنگار راستگرای نشریه بلومبرگ از لزوم تحریم‌های بیشتر علیه ایران می‌گوید و به شركت‌های اروپایی توصیه می‌كند كه در ایران سرمایه‌گذاری نكنند؛ او اصلاح نظام سیاسی ایران را ناممكن خوانده و مدعی می‌شود كه «مردم ایران به نقطه‌ای رسیده‌اند كه دریافته‌اند این نظام اصلاح‌پذیر نیست.»

آقای علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی-اجتماعی مقیم لندن، در واکنش پیرامون رویای وارونه شیرین عبادی در یادداشتی نوشت: «درست دو هفته بعد از انتصاب جنگ‌طلب‌ترین شخصیت آمریکا یعنی جان بولتون، درست دو‌ هفته بعد از سفر بن‌سلمان به واشنگتن و عربده‌کشی ایران هراسانه او و ترامپ، درست در زمانی که تمام دشمنان تاریخی مردم ایران بسیج و متحد شده‌اند، شیرین عبادی، برنده «جایزه نوبل صلح» جاده‌باز‌کن جنگ می‌شود و  بدتر از آن، در راه ویرانی ایران و اقتصاد و رزق و روزی 80 میلیو‌ن ایرانی قدم برمی‌دارد. عبادی در مصاحبه با یکی از خبرنگاران بدنام نومحافظه‌کار و نزدیک به رژیم اسراییل بلومبرگ گفته است که کارش با اصلاحات تمام شده و خواهان «رژیم چنج» یا تغییر نظام از طریق تحریم بیشتر، لغو‌ قراردادهای تجاری اروپا و ورشکسته کردن اقتصاد ایران است.عبادی دیگر چیزی جز سرهنگ ارتش ترامپ و بن‌سلمان نیست. در هر فرهنگ دیگری، حتی در همان غرب لیبرال، نام این کار چیزی جز «خیانت» به ملت خود نیست. بر عبادی حرجی نیست. او‌ ساخته و پرداخته جایزه‌های غرب است که کارکردشان‌ تولید رهبران پوشالی و‌ مصنوعی جنبش‌های دروغین و تزریقی و وارداتی است.»

سکوت تلخ اصلاح‌طلبان در برابر جنگ‌سالاران
تاکنون یاران سیاسی شیرین عبادی در داخل کشور، در برابر سخنان ضد منافع ملی وی واکنشی نشان ندادند؛ آنان که هر گزاره انتقادی به سیاست‌گذاری دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی را کنایه از زیست در فضای تحریم و ادبیات تنش‌زا تلقی می‌کنند، در برابر گزاره‌های صریح تحریم‌خواهی مهم‌ترین وکیل‌مدافع خود سکوت کردند.

در این میان سکوت جنجالی‌ترین کنشگر اصلاحات تعجب‌برانگیز است. مصطفی تاج‌زاده ساکت است؛ سکوتی غیرطبیعی. مرد هیاهوساز اصلاحات نسبت به کوچک‌ترین اخبار مانند توییت‌های انتقادی خبرنگاران واکنش نشان می‌دهد ولی در برابر ادبیات ضد منافع ملی و ترغیب دشمنان ساکت است.

از سوی دیگر مصطفی تاج‌زاده چند روز پیش در توییتی خواهان مقابله با ادبیات گسترش تحریم‌ها و حمایت از ناقوس جنگ بود؛ او نوشت:‌«ترامپ/بولتون که از تغییر رژیم در ایران سخن می‌گویند، درصدد گسترش تحریم‌ها و ایجاد ناامنی و درگیری در کشورند.وظیفه هر ایرانی مخالف دخالت خارجی حتی اگر مخالف جمهوری اسلامی هم باشد، محکوم کردن علنی رفتار و گفتار خشونت‌گستر این زوج نژادپرست و جنگ‌سالار است.»

با این شرایط، تاج‌زاده در دوراهی سختی قرار گرفته است، موضع‌گیری و سخنان شیرین عبادی رونوشت ادبیات ترامپ/ بولتون و جنگ‌سالاران غربی است بنابراین باید به‌صورت رفتاری و گفتاری مرزبندی جدی با اسوه پوشالی حقوق بشری اصلاحات داشته باشد حتی اگر خود را از مخالفان جمهوری اسلامی بداند اما از آن سو قبیله‌گرایی نهادینه شده در جریان اصلاحات که ضریب آن در جریان تندرو بیشتر است، مانع از  مرزبندی جدی آنان با یار سیاسی خود می‌گردد و این کنشگران با سکوتی سرد از این گزاره‌های ضد منافع ملی عبور می‌کنند.

این معیارهای دوگانه در مواجهه با منافع ملی و چشم‌انداز امید‌بخش برای ایرانیان، ماهیت واقعی و بدون تصویرسازی دروغین جریان تندرو اصلاحات و افراد شاخصی مانند مصطفی ‌تاج‌زاده را نشان می‌دهد.



انتهای پیام/1404

منبع: صبح نو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان