۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سیزدهمین جشن "دیدار با پدران آسمانی" در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۹۹۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۴ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/ دبیر ستاد دیدار با پدران آسمانی استان:

سیزدهمین جشن "دیدار با پدران آسمانی" در قزوین برگزار می‌شود

دبیر ستاد دیدار با پدران آسمانی استان گفت: سیزدهمین جشن دیدار با پدران آسمانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر در بین فرزندان شاهد در قزوین برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشن "دیدار با پدران آسمانی" در قزوین برگزار می‌شود
مصطفی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشن پدران آسمانی در قزوین اظهار کرد: جشن پدران آسمانی از سال 84 در مشهد کلید زده شد و از سال 85 به صورت رسمی توسط فرزندان شهدای استان‌های مختلف در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه مدت 13 سال است که در کشور برگزار می‌شود؛ در استان قزوین نیز امسال شاهد برگزاری سیزدهمین جشن پدران آسمانی خواهیم بود.

دبیر ستاد دیدار با پدران آسمانی استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد: امسال نیز به تبع سال‌های گذشته این برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرد هم آمدن فرزندان شهدا و ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر در بین فرزندان شهدا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین این برنامه به مناسبت ولادت امام علی(ع) و روز پدر و تکریم مقام و جایگاه والای شهدا برگزار می‌شود تا این موضوع را به نوعی به جامعه منتقل کنیم که شهدا همواره زنده‌اند.

فرجی تصریح کرد: در پایان این مراسم فرزندان شهدا به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و انقلاب به گلزار شهدا رفته و با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان را گرامی می‌دارند.

وی با اشاره به زمان برگزاری جشن پدران آسمانی در قزوین بیان کرد: این مراسم ساعت 15:30 روز 15 فروردین ماه با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین موسوی از راویان راهیان نور در سالن اجتماعات دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

دبیر ستاد دیدار با پدران آسمانی استان قزوین عنوان کرد: در این مراسم شاهد اجرای برنامه‌های متنوعی همچون اجرای سرود توسط گروه نوجوانان با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از خانواده شهدای برگزیده و تجلیل از والدین شهدای مدافع حرم خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی جشن پدران آسمانی این است که برنامه‌ریزی و اجرای این برنامه به صورت کاملا خودجوش توسط فرزندان شهدا انجام می‌شود و ارگان‌های دولتی در برگزاری این برنامه دخالتی ندارند؛ البته می‌توانند مشارکت داشته باشند.

فرجی بیان کرد: در سال‌های گذشته این برنامه با حضور بیش از 300 فرزند شاهد استان در قزوین برگزار شد، امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم که مراسم با حضور باشکوه فرزندان شهدا برگزار شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه این برنامه به مناسبت ولادت امام علی(ع) و روز پدر برگزار می‌شود؛ از خانواده شهدایی که زمان شهادتشان مقارن با چنین روزی است و نام آنها علی یا یکی از القاب امام علی(ع) بوده و دارای فرزند باشند؛ تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان