۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تشریح برنامه های هفته کارگر/ بلیط رایگان استخر به کارگران داده می شود
کد خبر: ۲۸۳۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مطرح شد

تشریح برنامه های هفته کارگر/ بلیط رایگان استخر به کارگران داده می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ضمن تشریح برنامه های ویژه گرامیداشت هفته کارگر از ایجاد امکانات رفاهی مانند سانسهای رایگان استخر در این ایام خبر داد.

تشریح برنامه های هفته کارگر/ بلیط رایگان استخر به کارگران داده می شود

فردین بابایی در خصوص برنامه های سال 1393 ستاد گرامیداشت هفته کارگر در گفت وگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: برای امسال برنامه های گرامیداشت هفته کارگر طی تشکیل جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته کارگر با حضور دستگاههای عضو وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، تشکلات کارگری و کارفرمایی تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهارکرد: در این هفته انجام امورتبلیغی در معابر و نصب بنر در محیطهای صنعتی، تولیدی، ادارات و دستگاههای عضو، برنامه ریزی به منظور حضور کارگران در فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه، انجام امورفرهنگی وتبلیغی، تجلیل از کارگران جانباز وخانواده معظم شهدای کارگری، امور ورزشی و جشنهای مناسب و به خاطر ماندنی در واحد های تولیدی و صنعتی اجرا خواهد شد.

وی غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، مراسمهای ختم قرآن و ایجاد امکانات رفاهی  مانند سانسهای رایگان استخر در این ایام برابر سیاستهای کلان وزارت متبوع را از مهمترین برنامه های این ستاد عنوان کرد.

بابایی اظهار کرد: برگزاری کرسی آزاد اندیشی با توجه به شعار سال 1393 که توسط مقام عظمای ولایت تاکید و مطرح گردیده با نگاه موضوع مدیریت جهادی در منابع انسانی، از اهم موضوعاتی است که همیشه مورد تاکید مسئولان بوده است و در این راستا نشستی را ویژه مدیران ارشد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان در ایام هفته برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: دراین ایام قصد داریم از کارگران بستری شده در بیمارستان رازی قزوین با هماهنگی مدیریت درمان تامین اجتماعی و با حضور مسئولان دستگاههای عضو شورای هماهنگی و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی تفقد و دلجویی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سایر برنامه های ویژه در این ایام اشاره نمود و گفت: در این ایام از کارگران بخش خدمات  بیمارستان رازی قزوین و درمانگاههای تابعه و کلینیک های این بخش طی جشن باشکوهی با حضور مسئولان تجلیل به عمل خواهد آمد.

بابایی دیدار کارگران و تشکلات کارگری وکارفرمایی استان با مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه های خاص این ایام عنوان کرد و افزود: به رسم هرساله برنامه دیدار با ایشان و بهره مندی از منویات حضرت آیت الله خامنه ای  در دستور کار وزارت متبوع است که امیدورایم در روزهای پیش رو نعمت دیدار با ایشان نصیب کارگران استان نیز گردد.

وی با بیان اینکه با همکاری  سازمان بسیج کارگری استان برنامه ویژه ای تدوین شده که مطابق هر سال یادواره شهدای کارگری با شکوه و منزلت خاص برگزار گردد گفت: به منظور تحقق این مهم از نخبگان کارگری عضو بسیج در ابعاد مختلف با حضور مسئولین ارشد استان و سپاه حضرت صاحب الامر (عج) تقدیر به عمل خواهد آمد .

بابایی اجرای برنامه های ورزشی مانند دوچرخه سواری، دارت خانواده، فوتسال، گل گشت خانواده، پیاده روی وکوهپیمایی، والیبال، طناب کشی و غار نوردی و شنا برای کارگران و خانواده آنها در این ایام را از اقدامات رفاهی و تفریحی برشمرد که برای کارگران و خانوادهای آنان برنامه ریزی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص  مقوله فرهنگ سازی و آموزشهای مبتنی بر فرهنگ مشاغل بیان کرد: به منظور تحقق این مهم، کارشناسان خبره و اساتید دانشگاه به روستاها جهت آموزش فرستاده خواهند شد و با استفاده از کارشناسان خبره و اساتید دانشگاه  موضوع مشاغل شناسی، مشاغل خانگی، تعاون، کارآفرینی و خلاقیت برای خانواده کارگران حاضر در روستاها برگزار می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به امکانات روستایی مانند مسجد و مدارس روستایی به جهت احیای فرهنگ کار و شناساندن راه درست در انتخاب شغل در آینده این موضوع در دستورکار برنامه های هفته کارگر قرار گرفته که این مهم تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد .

وی تصریح کرد: با این  اقدام مهم، سخنرانی کارآفرینان موفق و نمونه استان در مدارس و دبیرستانها و دانشگاههای استان به عنوان یکی دیگر از اقدامات جدید برنا مه ریزی شده برای امسال محقق خواهد شد.

بابایی یادآور شد:  کارآفرینان موفق و نمونه در میان دانش آموزان و دانشجویان بحث در خصوص عوامل موفقیت  خود وچگونگی طی مسیر یک زندگی با نگاه کارآفرینانه را مطرح خواهند نمود که این مهم در ایام هفته کارگر آغاز و در طی سال جریان دارد.

 وی با اشاره به اینکه دیدار با مسئولان استان نیز در دستور کار این ستاد قرارگرفته  افزود: امیدورایم با هماهنگی صورت گرفته در دیدار با مسئولین ارشد استان، نشستی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و استاندار محترم قزوین به عمل آید تا تشکلات کارگری وکارفرمایی حاضر در جلسه بتوانند نقطه نظرات خود را ابراز نمایند و از سخنان مسئولین و راهبردهای این عزیزان بهر ه مند شویم .

انتهای پیام/3007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان