۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین ۲هزار نفر در قزوین به بیماری‌های خاص مبتلا هستند
کد خبر: ۲۷۲۲۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری:

۲هزار نفر در قزوین به بیماری‌های خاص مبتلا هستند

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: طبق آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۲۰۰۵ نفر در استان به بیماریهای خاص مبتلا می باشند، که این آمار غیر از بیماران سرطانی است که ۱۲۲۱ نفر گزارش شده است.

۲هزار نفر در قزوین به بیماری‌های خاص مبتلا هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در سومین جلسه کمیته بیماری‌های خاص در سالن جلسات معاونت سیاسی هدف از برگزاری این جلسه را تبیین وضعیت موجود در زمینه بیماران خاص و نیز بررسی اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد.

وی افزود: رسیدگی به مشکلات و رفع دغدغه‌های بیماران خاص یکی از خدماتی است که به عنوان وظیفه ای انسانی بایستی پیگیری شود تا بتوانیم به این قشر خدمات شایسته ای داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: همه ما وظیفه داریم در قبال این بیماران احساس مسئولیت نماییم تا فقط تنها دغدغه آنان پرداختن به درمان باشد و نگران هزینه‌های درمان و معیشت نباشند.

بیدخام در ادامه بیان کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تعداد 2005 نفر در استان به بیماری‌های خاص مبتلا هستند، که این آمار غیر از بیماران سرطانی است که 1221 نفر گزارش شده است.
 
دبیر کمیته بیماران خاص استان انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص کاهش افراد مبتلا به بیماری خاص را ضروری دانست و افزود: رسانه‌ها و خصوصاً صدا و سیمای مرکز استان در آگاهی بخشی به عموم شهروندان برای جلب مشارکت بیشترجهت خدمت رسانی به بیماران خاص نقشی کلیدی دارند زیرا باید در ابتدا فرهنگ سازی مناسبی در بین افراد جامعه ایجاد گردد و در مرحله بعد باید به دنبال ارائه خدمت مناسب به این قشر باشیم.

شرایط شغلی برای بیماران خاص فراهم شود
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تأکید بر بررسی همه جانبه مشکلات، حمایت‌های درمانی، دارویی، اشتغال، بیمه، فراهم آوردن شرایط تحصیلی و هر گونه کمک‌های حمایتی دیگر که کمک حال این قشر باشد را در دستور کار این کمیته برشمرد و توجه جدی جهت حل مشکلات بیماران خاص و اهتمام ویژه دراین زمینه را خواستار شدند.

وی با مهم شمردن اشتغال بیماران خاص اظهار کرد: از آنجا که تعداد قابل توجهی از بیماران خاص از اقشار ضعیف جامعه است، فراهم آوردن شرایط اشتغال برای آنان ضروری است چرا که اشتغال این بیماران علاوه بر آنکه مشکل معیشتی آنان را تاحدودی حل می‌کند باعث افزایش امید به زندگی در آنان نیز می‌شود.

بیدخام بیان کرد: باید جامعه به سمتی حرکت کند که اقدامات پیشگیرانه برای بیماری‌های خاص در اذهان عمومی نهادینه شود و هر فردی خود را در ااین امر مسئول بداند.

وی اذعان کرد: چالش‌ها، نیازها و کمبودهایی که در حوزه بیماری‌های خاص وجود دارد باید مورد بازبینی و ارزیابی بیشتر و بهتر قرار بگیرد تا با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت‌های موجود در استان و استفاده از امکانات موجود با بهره گیری از کمک‌های خیرین جهت رفع آنها اقدام کنیم.

در پایان این جلسه مقرر شد انجمن بیماری‌های خاص استان بیماران تحت پوشش خود را با مراجعه به سایت طرح حمایت از مشاغل خانگی به آدرس : mashaghelkhanegi.ir ثبت نام نموده و پس از طی مراحل قانونی جهت دریافت تسهیلات مذکور اقدام کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان