۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین متخلفان قزوینی ۱۴۳ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند
کد خبر: ۲۷۱۷۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان:

متخلفان قزوینی ۱۴۳ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از جریمه نقدی ۱۴۳ میلیارد ریالی متخلفان قزوینی طی سال جاری خبر داد.

متخلفان قزوینی ۱۴۳ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند
محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در ۱۱ماهه سال جاری تعداد ۷ هزارو ۵۷۷ فقره پرونده در این اداره مورد رسیدگی قرار گرفت که متخلفان به بیش از ۱۴۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: از این تعداد در بخش کالا و خدمات ۶۹۱۷ پرونده با ۹۹ درصد عملکرد، تعداد ۴۴۶ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز معادل ۹۹ درصد عملکرد و در حوزه بهداشت دارو و درمان نیز تعداد ۲۱۴ فقره پرونده با ۹۶درصد عملکرد، رسیدگی و مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین بیان کرد: درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور، گرانفروشی و کم فروشی در ردیف بیشترین تخلف صنفی محسوب می‌شود و در زمینه قاچاق نیز، کالاهای دخانی، پوشاک و لوازم آرایشی بیشترین میزان پرونده را از نظر فراوانی به خود اختصاص داده اند.

کالای فاقد استاندارد اجباری جرم نگاری می‌شود

وی یادآورشد: همچنین از اواخر سال ۱۳۹۲ با تصویب قانون جدید قاچاق کالا و ارز، صلاحیت‌های ثانویه به صلاحیت‌های اولیه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق وفق ماده ۴۴ قانون یادشده به سازمان تعزیرات حکومتی محول شد و پس از اصلاح قانون نظام صنفی بعضی از امور مانند فروش کالای فاقد استاندارد اجباری، فروش کالای تاریخ گذشته و ارائه نشدن فاکتور جرم انگاری شد که ویژگی‌های خاص تعزیرات در رسیدگی به هنگام پرونده‌های ارجاعی را سبب شده که این کار مهم در اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین به نحو مطلوبی صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای احکام به میزان قابل توجهی از استاندارد تعیین شده سازمان مرکزی کمتر شده و نسبت به شاخص‌های کشوری نیز در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داریم.

وی عنوان کرد: اداره تعزیرات با همکاری برخی دستگاه‌های ذیربط اقدام به برگزاری طرح‌های سالیانه مانند طرح ضیافت ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس، شب یلدا کرده و با توجه به نزدیکی ایام سال نو و افزایش تقاضای مردم از بازار کالا و خدمات، طرح نوروزی را نیز در اسفندماه برگزار می‌کند.

احمدی یادآورشد: این طرح از اسفندماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی با تشدید نظارت‌ها و انجام گشت‌های مشترک سیار برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به شکایات و گزارش‌های واصله مردمی اجرا می‌شود تا با ایجاد ثبات، آرامش و تنظیم بازار، مردم سال نو را با آرامش بیشتری آغاز کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به موفقیت‌های کسب شده این اداره گفت: کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در میان ۳۱ استان کشور براساس اعلام معاون ریاست جمهوری و ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سه شاخص اختصاصی، عمومی و نهایی، کسب رتبه برتر تعزیرات حکومتی قزوین در استان در زمینه ارزیابی عملکرد، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، عفاف و حجاب و کسب رتبه شایسته تقدیر در زمینه برگزاری نماز و دستگاه برتر کمیسیون قاچاق استان از موفقیت‌های کسب شده است.

احمدی ضمن توصیه اصناف قزوین به رعایت قوانین ومقررات صنفی وحقوق مصرف کننده از مردم استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را با شماره تلفن های ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان