۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عده‌ای از خواسته‌های به‌حق مردم سوءاستفاده می‌کنند/ مشکلات اشتغال و معیشت باید حل شود
کد خبر: ۲۷۰۱۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

عده‌ای از خواسته‌های به‌حق مردم سوءاستفاده می‌کنند/ مشکلات اشتغال و معیشت باید حل شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: در اقداماتی که متاسفانه در روزهای اخیر در کشور صورت گرفت؛ عده‌ای از خواسته‌های به حق مردم سوء استفاده کرده و با ایجاد اغتشاش به کشور آسیب وارد می‌کنند.

 عده‌ای از خواسته‌های به‌حق مردم سوءاستفاده می‌کنند/ مشکلات اشتغال و معیشت باید حل شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در آئین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین که در سالن اجتماعات بهشتی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت عظیمی است که آنطور که شایسته است از این ظرفیت در استان استفاده نکرده‌ایم.


وی افزود: جهاد دانشگاهی در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی می‌تواند با ابزاری که در اختیار دارد، قدم‌های بسیار موثری بردارد که استان قزوین از این ظرفیت بی‌بهره مانده که باید بیش از پیش از آن بهره‌مند شویم.


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت علم، امروز هر کشوری که دارای دانش و آگاهی بیشتری است؛ از قدرت و تسلط بیشتری نیز در جهان برخوردار است.

باید به فکر تجاری‌سازی و تولید ثروت از علم باشیم
وی تصریح کرد: شاکله جهاد دانشگاهی به نوعی است که از سازمان‌های چالاک و کم‌هزینه و برخوردار از نیروهای جوان و خوش‌فکر است که در راستای تولید علم و پژوهش مورد نیاز جامعه، اثربخش می‌باشد و از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در رشد و بالندگی کشور موثر باشد.


محمدی بیان کرد: متاسفانه ما نتوانستیم زنجیره تولید علم را در مسیر خود به خوبی پیش ببریم که در نهایت منجر به تولید ثروت شود و ما بتوانیم در این حوزه قدم‌هایی برداشته و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بسیاری از عرصه‌های علمی، تولیدات فاخر داشته‌ایم اما در تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی آن نتوانستیم به خوبی نقش خود را ایفا نکردیم.


محمدی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمارها در سال ۲۰۱۷ در بین ۱۹۰ کشور جهان در حوزه مسائل اقتصادی و محیط کسب و کار و اشتغال و تولید در رتبه ۱۲۴ هستیم و این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ در رتبه 118 قرار داشتیم.


رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ما در این بخش باید کار بیشتری انجام دهیم و در کنار تولید علم و پژوهش به فکر تجاری سازی، پویاتر کردن اقتصاد برگرفته از علم و تولید ثروت حاصل از تولید علم باشیم تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر بیان کرد: در اقداماتی که متاسفانه در روزهای اخیر در کشور صورت گرفت و دستاویز آنها بحث‌هایی مانند اشتغال و معیشت و گرانی بود؛ عده‌ای از خواسته‌های به حق مردم سوء استفاده می‌کنند و با ایجاد اغتشاش به کشور آسیب وارد می‌کنند و این حرکات محکوم است در حالیکه کسی که عرق دینی و ملی دارد هرگز به جان مردم تعرض نمی‌کند و اموال عمومی را تخریب نمی‌کند.

محمدی بیان کرد: اشتغال، اقتصاد و معیشت از مطالبات مردم است که ما در این حوزه‌ها مشکل داریم و باید تلاش کنیم تا مشکلات مرتفع شود؛ برای دستیابی به این هدف باید صاحبان فکر و سرمایه دست به دست هم داده و با هم‌افزایی در این حوزه قدم‌های خوبی بردارند.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان