۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نانوایان بدون ابلاغ اتحادیه حق گران‌فروشی ندارند
کد خبر: ۲۶۸۵۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

رییس اتحادیه نانوایان قزوین:

نانوایان بدون ابلاغ اتحادیه حق گران‌فروشی ندارند

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت: افزایش قیمت نان هنوز تصویب نشده چراکه اختیارات به استان‌ها واگذار شده و هر استان باید در این مورد با کمیته‌های آرد و نانی که تشکیل می‌دهد، تصمیم بگیرد.

نانوایان بدون ابلاغ اتحادیه حق گران‌فروشی ندارند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ مصیب بهرامی رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین درباره افزایش قیمت نان اظهار کرد: افزایش قیمت نان بحثی است که مدت‌هاست در مورد آن صحبت می شود اما تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی فزود: امروز جلسه کمیته آرد و نان تشکیل و در مورد افزایش نرخ‌ها صحبت خواهد شد و هنوز نتیجه قطعی در این خصوص مشخص نیست و شاید هم به جلسات دیگر موکول شود.

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین در ادامه گفت: افزایش قیمت نان هنوز تصویب نشده چرا که اختیارات به استان‌ها واگذار شده و هر استان باید در این مورد با کمیته‌های آرد و نانی که تشکیل می‌دهد تصمیم بگیرد.

بهرامی با بیان اینکه سقف افزایش نرخ نان ۱۵ درصد است توضیح داد: کمیته آرد و نان متشکل از نمایندگان استانداری، فرمانداری‌ها، اتحادیه نانوایان، سازمان بازرگانی و چند ارگان دیگر است.

این مسئول اضافه کرد: تا زمانی که از سوی اتحادیه نانوایان استان آگهی درمورد افزایش قیمت نان ابلاغ نشود نانوایان حق گران کردن نان را ندارند.

افزایش قیمت نان معجزه‌ای در کیفیت آن نخواهد داشت
وی یادآور شد: افزایش قیمت نان در افزایش کیفیت آن تاثیر چندانی نخواهد داشت چرا که مشکل اصلی کیفیت پایین آردهای داخلی است.

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر کیفیت نان‌های ما به نسبت آردهایی که استفاده می‌شود شرایط قابل قبولی دارد زیرا گندم‌های داخلی از بذرهای اصلاح شده نیستند و این مسئله کیفیت آرد را پایین می‌آورد.

بهرامی تشریح کرد: گندم چندین منطقه از استان‌ها با انواع مختلف مخلوط می‌شوند تا آرد مورد مصرف نانوایی‌ها تولید شود و در این میان تنها ۴ استان گندم مرغوب دارند.

وی ادامه داد: ۲۵ استان دیگر نیز گندمی با کیفیت پایین دارند که قزوین هم جزء این استان‌ها محسوب می‌شود لذا افزایش قیمت نان در ارتقاء کیفیت آن معجزه نخواهد کرد.

این مسوول تصریح کرد: دستگاه‌های حکومتی بر افزایش کیفیت نان تاکید دارند اما واقعیت این است که نانوا نمی‌تواند با آردهای نامرغوب معجزه کند.

بیشترین تخلف در نانوایی‌های قزوین کم‌فروشی است
رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین با تاکید بر اینکه باید گندم‌های داخلی اصلاح شوند عنوان کرد: هیچ نانوایی عمداً کیفیت نان را پایین نمی‌آورد چرا که امروز رقابت حرف اول را در بازار و جذب مشتری می‌زند.

بهرامی خاطرنشان کرد: بیشتر نانوایان استان با سابقه هستند و بیش از ۲۰ سال در حرفه خود مهارت دارند و سعی می‌کنند با هیمن آردهای نامرغوب نان با کیفیت مطلوبی را به مصرف‌کننده عرضه کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات نانوایان در ۶ ماهه نخست امسال کم فروشی بوده است افزود: علت بالا بودن این تخلف به خاطر این است که از وزن‌های مرجعی که برای خمیر هر نوع نان ابلاغ شده حدود ۴ سال می‌گذرد در حالی که نانوایان در این مدت با افزایش هزینه‌های جانبی مواجه بوده‌اند.

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین، مسوولین را عامل اصلی متضرر شدن نانوایان دانست و گفت: حدود ۴ سال است که همه هزینه‌ها بالا رفته اما نانوایان افزایش قیمت نداشته‌اند و این امر باعث گسترش تخلف کم‌فروشی شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال هیچ مورد مربوط به پلمپ نانوایی در استان نداشته‌ایم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان