۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین در جلسات خصوصی تصمیم گرفتند که بحث مذاکرات موشکی عادی سازی شود تا قبح ماجرا شکسته شود
کد خبر: ۲۶۸۲۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۳ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی:

در جلسات خصوصی تصمیم گرفتند که بحث مذاکرات موشکی عادی سازی شود تا قبح ماجرا شکسته شود

دکتر باقری گفت: چرا وقتی یک روزنامه تیتر از انصارالله می‌زند آن را توقیف می‌کنند ولی با روزنامه‌ای که در مورد مذاکره سر ناموس کشور مقاله می‌نویسد چنین برخوردی نمی‌شود و آیا این کار خلاف منافع ملی نیست.

در جلسات خصوصی تصمیم گرفتند که بحث مذاکرات موشکی عادی سازی شود تا قبح ماجرا شکسته شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش «تجربه اعتماد» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از معجزات انقلاب اسلامی این بود که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و با خوداتکایی به خودش توانست انقلاب را در مقابل هر حرکتی واکسینه کند.

باقری با بیان اینکه جنگ یک تهدید جدی بود ولی انقلاب توانست آن را به فرصت برای پیشرفت علمی تبدیل کند، افزود: منافقین جنایت های وحشتناکی را مرتکب شدند که در این رابطه داعش هم شاگرد آنها محسوب نمی شود ولی نظام با مقابله با این وحشیگری ها نظام را واکسینه کرد.

وی با بیان اینکه دشمن دو هدف اصلی را در مقابله با انقلاب دنبال می کند، افزود: دشمن ابتدا به سراغ تضعیف ریشه‌های قدرت انقلاب رفت، پس پایبندی به مبانی دینی حاکمیت و پایبندی به اصول و مبانی انقلاب را هدف قرار داد و بدنبال تضعیف آنها رفت.

وی ادامه داد: متاسفانه یک عده هم در داخل با دشمن هم نوایی پیدا کردند که قشر اهل فکر، نخبه و دانشجو باید در این رابطه هوشیار باشند.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: یکی از آقایان می‌گفت در هر انقلابی شعارهایی وجود دارد که برای مدتی باید دنبال شود، ولی آیا آقای کارگزار نظام، شعارهای انقلاب چیزی جز استقلال و مبارزه با استکبار بوده است. 

باقری تاکید کرد: یک هدف دشمن هم این است که دستاوردهای انقلاب و آثار و تحولات افتخار آفرین انقلاب را از ما بگیرد.

وی افزود: متاسفانه برجام هم باعث شد دشمن بخشی از دستاوردهای هسته‌ای ما را بگیرد و امروز هم سراغ دستاوردهای دیگر ما مانند دستاوردهای موشکی رفته است. 

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: این هنر نظام دینی بود که بدون هر وابستگی به بیرون، به صنعت هسته‌ای دست یافت و این همان تبدیل آرمان‌ها به واقعیت‌ها است که ثمره انقلاب است.

باقری خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی هم در داخل در همین راستا حرف دشمن را می زنند و مقاله می نویسند، ولی توان موشکی ناموس ماست و مگر ناموس یک ملت قابل مذاکره و معامله است؟  مگر یک مرد با غیرت می‌پذیرد با یک غریبه و نامحرم بنشیند و سر ناموسش گپ بزند؟ 

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به توقیف روزنامه کیهان گفت: چرا وقتی یک روزنامه تیتر از انصارالله می‌زند و از مظلوم دفاع می‌کند همه دستگاه‌ها بسیج می‌شوند و آن را توقیف می‌کنند البته ما قانون را می پذیریم ولی چرا با روزنامه‌ای که در مورد مذاکره با ناموس کشور مقاله می‌نویسد چنین برخوردی نمی شود و آیا این کار خلاف منافع ملی نیست؟ 

وی در ادامه ضمن انتقاد از سکوت جریان‌های انقلابی در مقابل اظهارات کسانی که از مذاکره موشکی سخن می‌گویند، اظهار داشت: چرا دستگاه های مسئول ساکتند و در مقابل، یک عده هر یاوه‌‌ای که می‌خواهند را می‌گویند، دانشجویان چرا ساکت هستند؟ مگر خون شهید حججی در رگهای دانشجویان انقلابی جریان ندارد پس چرا سکوت می کنند؟ 
باقری تصریح کرد: مقام معظم رهبری خط و مشی کلی را مشخص کردند پس غیرت انقلابی ما کجا رفته است و چرا در مقابل کسانی که دم از مذاکره سر ناموس کشور می زنند سکوت می کنیم.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شنیدم که در برخی جلسات خصوصی در تهران تصمیم گرفتتند تا یک عده با نوشتن مقاله، سخنرانی و مسایلی از این دست کاری کنند که بحث مذاکرات موشکی برای  و گذشتن از خطوط قرمز در این رابطه برای مردم عادی سازی شود و قبح ماجرا شکسته شود، دانشجویان و تشکل های دانشجویی و بسیجی نباید در این رابطه سکوت کنند و باید هوشیار باشند. 

باقری خاطر نشان کرد: کسی که می‌گوید در بحث موشکی باید محدودیت دوهزار کیلومتری را بپذیریم قطعاً خلاف امنیت ملی حرف زده است، رهبر معظم انقلاب در این رابطه تکلیف را روشن کرده اند. باید به کسانی که از مبارزه خسته شده اند نشان دهیم اگر دشمن به منافع ملی ما دست درازی کند دستانش را قطع خواهیم کرد. 

وی ضمن انتقاد از کسانی که دوگانه جنگ یا مذاکره را مطرح می‌کنند، گفت: ترامپ اگر عرضه جنگ داشت با کره شمالی می جنگید،  آمریکا چون می داند دستیابی ما پر است جرات جنگ با ایران را ندارد. 

وی با اشاره به اظهارات فتنه انگیز عربستان و امریکا علیه ایران هم اظهار داشت: ایران اگر می خواست به یمن کمک کند هیچکدام از هواپیماهای سعودی سالم از یمن باز نمی گشت، یمن خودش توانسته به توانمندی برسد و در واقع موشکها را از قبل داشته است.

باقری گفت: دشمن وقتی هسته‌ای، موشکی و حضور و نفوذ منطقه‌ای را از ما بگیرد دیگر چیزی برای انقلاب نمی‌ماند بعد مردم می‌گویند این حکومت حتی نتوانست ارزشهای خودش را حفظ کند، و هدف دشمن هم همین است.




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان