۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح واکسیناسیون تب مالت در قزوین
کد خبر: ۲۶۷۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۶ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین اعلام کرد:

اجرای طرح واکسیناسیون تب مالت در قزوین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: ۴۳ هزار راس بره و بزغاله از ابتداي سال جاري عليه بيماري تب مالت در واحدهاي صنعتي و روستايي واکسینه شده اند.

اجرای طرح واکسیناسیون تب مالت در قزوین
دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بيماري بروسلوز يا همان تب مالت به دليل شيوع قابل توجه در جامعه و نيز عوارض خطرناك براي سلامتي انسان‌ها، دير زماني است كه مورد توجه اقشار مختلف بخصوص كارشناسان مبارزه با بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام قرار دارد.

وی تصریح کرد: قزوین دارای سابقه طولاني در دامپروري است و حيواناتي مانند گاو و گوسفند وبز به دليل تامين عمده لبنيات مورد نياز مردم، از نظر انتقال اين بيماري داراي اهميت ويژه اي بوده و مسئولين را همواره بر آن داشته است كه در سياست‌هاي كاري خود به اين بيماري نگاه ويژه اي داشته باشند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اذعان کرد: گوسفند و بز به دلايل مختلفي از جمله شرايط نگهداري سهل تر و بازده مناسب تر در گستره وسيعي از كشور پرورش داده مي‌شود كه به همين دليل كنترل بيماري‌هاي مرتبط با آنها نيز خصوصا در مناطق روستايي دشوارتر و از اهميت بالاتري برخوردار است.

دكتر يزدي گفت: دامپزشکی به بحث برسلوز با منشا گوسفند و بز توجه خاصی دارد و با توجه به وجود نزديك به 280 هزار راس دام سبك در شهرستان قزوين این اداره به واكسينه كردن 43 هزار راس بره و بزغاله از ابتداي سال جاري عليه بيماري تب مالت در واحدهاي صنعتي و روستايي و نيز اخذ بيش از 800 نمونه خون از 40 روستا جهت پايش سرمي تيتر حاصل از اين واكسن اقدام کرده است.

وی در پایان از دامداران درخواست کرد: در راستای اجراي هر چه بهتر كنترل اين بيماري با اكيپهاي دامپزشكي نهايت همكاري را مبذول کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان