۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) برگزار شد
کد خبر: ۲۶۶۳۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۱ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استان قزوین؛

مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) با حضور مسئولان استان قزوین برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) برگزار شد
به گزارش خبرنگارسیاسی صبح قزوین ؛ سرهنگ عباس برزگر جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) در حسینه شهید مطهری سپاه گفت: در تمام دنیا وقتی جنگ اتفاق می‌افتد، مردم آن کشور تلاش می‌‌کنند که خاطره‌‌های تلخ آن را فراموش کنند، اما در جمهوری اسلامی با لفظ دفاع مقدس، خاطرات آن را مرور می‌‌کنیم.

وی اذعان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و فرار محمدرضا پهلوی دشمنان به هر روشی تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف کنند و در این مسیر فعالیت‌های فراوانی انجام دادند.

این مسئول افزود: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به ظهور منافقین و ترورهای نافرجام در دهه شصت اشاره کرد که در نهایت با مقاومت مردم و نظام جمهوری اسلامی به پیروزی انجامید.

وی بیان کرد: قبل از آن فتنه کردستان را راه انداختند و شهرهایی مانند بناب و پاوه و قسمتی از کرمانشاه را درگیر کرد و شرایط سختی را بوجود آوردند که مقاومت مردم کردستان منجر به پیروزیمان شد.

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین ادامه داد: بعد از پایان ماجرای کردستان، صدام را که دست نشانده آمریکا بود برای نابودی انقلاب مجهز کردند و به سمت ایران روانه کردند که در نهایت انقلاب اسلامی بعد از 8 سال مقاومت و ایستادگی پیروز شدند.

وی اظهار کرد: مردم ایران و انقلاب اسلامی از لفظ دفاع مقدس استفاده می‌کنند؛ زیرا توانستند با ایستادگی و پایمردی نجات یابند و فرق جنگ تحمیلی ایران با کشورهای دیگر درهمین موضوع خلاصه می‌‌شود.

برزگر ضمن تقدیر این مقاومت افزود: در آن زمانی که دشمن در تلاش بود نظام جمهوری اسلامی را نابود کند دفاع مقدس پیش آمد و آنها نتوانستند انقلاب اسلامی را به واسطه جنگ تحمیلی از بین ببرند.

وی بیان کرد: حضرت امام با داشتن همه نیروهای نظامی به آنها اکتقا نکرد و تصمیم گرفت بسیج را تشکیل دهد؛ زیرا امام افق روشنی را در مقابل خود مجسم کرده بود که ثمره آن را امروز می‌بینیم.

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ماموریت‌های مختلفی دارند، اما نکته مهم آن است ک در تمام دنیا نیروی مسلح دارای سه ارگان هستند؛ اما در جمهوری اسلامی علاوه بر آنها بسیج و سپاه نیز وجود دارد که از نظر انجام ماموریت تقریبا بی نظیر رفتار می‌کنند.

وی عنوان کرد: سپاه و بسیج درسوریه و عراق براساس همین ساختار بی نظیر نجات پیدا کرده است و به برای همین موفقیت‌های پی در پی مردم ایران به سپاه و بسیج نگاه ویژه ای دارند و توقعشان چند برابر شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم سرهنگ والدی به سمت معاون اجرایی سپاه استان و سرهنگ صادق پور به سمت فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) معرفی شد.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان