۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چاپ ۳۰ جلد کتاب دفاع مقدس طی سال جاری
کد خبر: ۲۶۶۰۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار قزوین اعلام کرد:

چاپ ۳۰ جلد کتاب دفاع مقدس طی سال جاری

مدیرکل حفظ آثار قزوین بیان کرد: بنیاد حفظ آثار استان قزوین سال گذشته ۳۰جلد کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس رونمایی کرد و امسال نیز برنامه ریزی شده برای تهیه ۳۰ جلد کتاب در همین حوزه انجام بگیرد.

چاپ ۳۰ جلد کتاب دفاع مقدس طی سال جاری
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پیش ازظهر امروز(دوشنبه) در آیین رونمایی از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در در سالن فرهنگسرای بانو (س) اظهار کرد: شهید حججی که بدون سر و پا و دست از سفر دفاع از حرم اهل بیت برمی‌گردد، می‌تواند الگوی شایسته ای برای همه ما باشد.

وی افزود: دفاع مقدس تلفیقی از عاشورا و کربلا و امام حسین(ع) بود و این تقارن امسال برای مردم بار دیگر یادآوری شد.

این مسئول اذعان کرد:رونمایی از کتب زنان امدادگر قروین گوشه ای از تلاش‌های زنان ایثارگر را در عرصه پشتیبانی از دفاع مقدس به نمایش می‌گذارند.

وی بیان کرد: بانوان زیادی در دوران دفاع مقدس به عنوان نیروهای پشتیبان در عرصه‌های مختلف حضور داشتند؛ طی هشت سال دفاع مقدس قریب به سه هزار پزشک، هفت هزار شهید زن و ۲۳هزار امدادگر حضور داشتند.

طاهرخانی عنوان کرد:سال گذشته بانوان جانباز و ایثارگر استان قزوین خاطرات خود را برای الگوگیری نسل جوان ضبط و ثبت کردند و با همکاری شورا و شهرداری پنج جلد کتاب زنان امدادگر تهیه شد.

وی اضافه کرد:کتاب "اتاق ۲۴" که با محوریت خانواده‌های مهاجر توسط خانم فلاح حسینی و کتاب "نوعروس" با موضوع شهید حج شهیده رقیه رضایی طی سال‌های گذشته رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قزوین بیان کرد: خانم‌ها محموبه ربانی‌ها، شهربانو و کبری چگینی و زهرا همافر و رقیه رجبی، رقیه صفری و مریم قزوینی برای تهیه کتاب پروانگی تلاش‌های زیادی کردند و این کتاب که خاطرات زنان امدادگر قزوینی در دوران دفاع مقدس است، رونمایی شد.

وی عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار سال گذشته ۳۰جلد کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس رونمایی کرد و امسال نیز برنامه ریزی شده برای تهیه ۳۰ جلد کتاب در همین حوزه انجام بگیرد.

وی ابراز کرد: در استان قزوین به جهت مناسبت هفته دفاع مقدس این ایام به نام پشتیبانی اصناف و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است، قریب به ۱۷۰۰کامیون از قزوین کمک‌های مردمی جمع آوری شد و به جبهه‌های دفاع مقدس ارسال شد که این نقش اصناف را نشان می‌دهد که باید این تلاش‌های ثبت و ضبط شود و به نسل‌های آینده منتقل شود.

این مسئول گفت: زنان در پشتیبانی از جنگ اسیر و شهید و رزمنده و ایثارگر بودند و تا پایان جنگ در کنار مردان ایفای نقش کردند و نقش کمتری از مردان در دفاع مقدس نداشتند.

طاهرخانی در پایان تاکید کرد: از اعضای شورای چهارم و سازمان فرهنگی ورزشی قزوین که پشتیبانی مناسبی از چاپ کتب دفاع مقدس داشتند، تشکر می‌کنیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان