۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مسجدمحوري در كاهش جرائم موثر است
کد خبر: ۲۶۵۶۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۲ ساعت: ۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوين:

مسجدمحوري در كاهش جرائم موثر است

دادستان قزوين بیان کرد: مسجد محوري در جامعه اسلامي در كاهش جرائم و تخلفات موثر است از اين رو در موضوع مسجد نبايد تنها به نماز اكتفا شود؛ بلكه بايد به كاركردهاي مختلف فرهنگي و اجتماعي مسجد نيز توجه كنيم.

 مسجدمحوري در كاهش جرائم موثر است
حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین بیان کرد: تحقيقات نشان مي‌دهد كه تمايل و اعتقاد افراد به باورهاي الهي در كاهش جرائم موثر است؛ نقش اعتقادات مذهبی بر اعمال و رفتار انسان معتقد امری انکار ناپذیر است اعتقادات مذهبی در تمامی اعمال و رفتار انسان مومن منعکس شده او را به انجام اوامر الهی ترتیب و از مناهی حضرت یاری باز می‌دارد.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين اضافه كرد: امروزه یکی از روش‌های رایج به منظور درمان بزهکاران و اصلاح آنان و پیشگیری از وقوع جرم در بیشتر کشورهای دنیا، شیوه مذهب درمانی است چراكه یکی از بهترین عوامل بازدارنده از ارتکاب که اثر بسیار مهمی دارد عامل مذهب است.

وي افزود: زمانی که در جامعه ای نقش مذهب و عوامل معنوی پررنگ می‌شود بی شک میزان جرم و جنایت نیز کاهش می‌یابد به گونه ای که در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است، غالب مجرمان افرادی دور شده از دین هستند و در خانواده‌هایی پرورش یافته اند که ارزش‌های معنوی کمرنگ شده و ارزش‌های مادی جای آن را گرفته است.

این مسئول خاطرنشان كرد: کاهش میزان جرایم در ماه رمضان واقعیتی آشکار است چرا که هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تعداد قتل‌ها و سایر جرایم وقوعی دیگر کاهش می‌یابد و به تبع آن احساس امنیت در میان مردم نیز بیشتر می‌شود.

در موضوع مسجد نبايد تنها به نماز اكتفا شود
وي توضيح داد: دین اسلام که کاملترین دین دنیاست، برای تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها طرح‌ها و برنامه‌های مناسبی را تدوین کرده که عمل به آنها انسان‌ها را به سوی رستگاری هدایت می‌کند، يكي از برنامه‌هاي اسلام براي هدايت جامعه مسجد است.

صادقی نیارکی اعلام كرد: شاهدیم که سازمان‌ها و نهادهای مختلف بودجه‌های زیادی را صرف مبارزه و مقابله با بزهکاری و انواع آسیب‌های اجتماعی می‌کنند؛ اما نحوه هزینه کردن‌ها حکایت از آن دارد که بیشتر این بودجه صرف برخورد با معلول‌ها می‌شود و کمتر کسی به سراغ علت‌ها می‌رود.

وی ادامه داد: جرم توسط فرد یا افرادی به وقوع می‌پیوندد که در برابر فشارها و مشکلات زندگی که به انواع اجتماعی، خانوادگی تقسیم می‌شود، توانایی یافتن راهکارهای منطقی و صحیح را ندارد و به خاطر پایین بودن آستانه تحمل شخص، وی در برابر سختی‌ها و گرفتاری‌ها به رفتار هیجانی متوسل می‌شود.

این مسئول افزود: مسجد در حوزه دينداري فردي و اجتماعي نقش برجسته و ويژه اي دارد از اين رو بايد خانواده‌ها به مسجد توجه برجسته اي داشته باشند.

وي يادآورشد: بنابراين مسجد محوري در جامعه اسلامي در كاهش جرائم و تخلفات موثر است از اين رو در موضوع مسجد نبايد تنها به نماز اكتفا شود؛ بلكه بايد به كاركردهاي مختلف فرهنگي و اجتماعي مسجد نيز توجه كنيم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان