۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۶۴۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۹ ساعت: ۸:۲۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی و شهری؛

اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس قزوین برگزار شد

دومین جشنواره ملی عکس قزوین با معرفی نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس قزوین شب گذشته(چهارشنبه) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرا بانو در قزوین برگزار شد.

اکبر اسکندری‌ نژاد مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین در این مراسم با تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در دنیای امروز، کشورهای توسعه یافته برای معرفی اصالت تاریخی خود، بیشتر نظرشان معطوف به دستاوردهای فرهنگی و هنری کشورشان است.
وی افزود: در فضای مجازی نیز بیش از آنکه به پل‌ها و ساختمان‌های شیک امروزی پرداخته شود، نگاه‌ها به نمودهای فرهنگی و هنری کشور است، به طوریکه برای معرفی یک جامعه هنری و فرهنگی به صف‌های طولانی در کتابخانه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی و همچنین به گالری‌های متنوع و موزه‌های اصیل و قدیمی خود اشاره می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مجموعه مدیریت جدید شهر قزوین، با توجه به اصالت غنی و پیشینه فرهنگی و هنری استان بیش از پیش برای معرفی شهر بکوشند.

در ادامه حکمت‌اله داودي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين بیان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه 5 سیما بتوانیم قزوین را به شکل شایسته‌ای به همگان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: قزوین حدود 54 سال پایتخت کشور بوده و دارای آثار فرهنگی و تاریخی بی‌شماری است و با داشتن بیش از 2 هزار اثر تاریخی به ثبت رسیده، جزو استان‌های دارای بیشترین آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوین خاطرنشان کرد: لازم است تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان، شرایطی را ایجاد کنیم تا در ایام نوروز و تعطیلات، شاهد اقامت گردشگران بیشتری در استان باشیم.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته با توجه به اقدامات انجام شده در راستای معرفی قزوین همچون نصب ابر بیلبورد، شاهد افزایش آمار گردشگران در استان بودیم که البته استان دارای مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش و اهمیت زیرساخت‌ها در توسعه گردشگری شهری، امیدواریم با ساخت هتل‌هایی که کلنگ زنی شده و پیگیری آنها، بتوانیم از ابنیه‌های قدیمی و سنتی به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

داودی تاکید کرد: تلاش مسئولان شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و مجموعه اقدامات و هماهنگی آنها با صدا و سیما و رسانه‌ها موجب شد که قزوین در بسیاری از شهرهای کشور که ناشناخته بود، معرفی شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوین در پایان گفت: امیدواریم با همدلی، هم افزایی و کمک سایر دستگاه‌ها بتوانیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهر قزوین را در کل کشور بهتر معرفی کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان