۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هدف جنایت تروریست‌ها تفرقه و بدنامی ملسمانان است/ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیسم را در این جنایات نمی‌بینند؟!
کد خبر: ۲۶۱۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۲ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در صحن علنی:

هدف جنایت تروریست‌ها تفرقه و بدنامی ملسمانان است/ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیسم را در این جنایات نمی‌بینند؟!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نوع جنایات تروریست‌ها نشان می‌دهد که چقدر از فرهنگ اسلامی فاصله دارند و هدفی جز تفرقه مسلمانان ندارند.

هدف جنایت تروریست‌ها تفرقه و بدنامی ملسمانان است/ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیسم را در این جنایات نمی‌بینند؟!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) با اشاره به شهادت محسن حججی اظهار داشت: به راستی وی از یاران راستین مکتب حسینی بود که هنگامه عاشورایی را نشان داد و عیان کرد مصاف امروز تروریست‌ها بار دیگر مصاف حسینیان با یزیدیان است.

لاریجانی با اشاره به حادثه تأسف‌بار دیگر یعنی جنایت تروریستی در افغانستان گفت: در این حادثه صدها نفر از مسلمانان از زن و مرد و پیر و جوان و کودک به خاک و خون کشیده شده‌اند.

وی تصریح کرد: همان تروریست‌های یزیدی که در سوریه با شنیع‌ترین روش‌ها حججی عزیز را به شهادت رساندند، در افغانستان این  جنایت هولناک را رقم زدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این حوادث نمونه‌هایی از دستاوردهای تفکر تکفیری است. آیا امروز روشن نیست که ریشه این ماجراجویی ها توسط چه کسانی و چه کشورهایی سامان یافته است؟ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونست‌ها را در این ظلم و جنایت علیه امت اسلامی نمی‌بینند؟

لاریجانی یادآور  شد: بعد از جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه  مسلمان مخصوصا جنگ 33 روزه علیه مقاومت و حزب‌الله لبنان که به تعبیر خودشان کمر اسرائیل را شکست، روش خود را دگرگون کردند و به جای مصاف رو در رو با نیرنگ و اختلاف افکنی در امت اسلامی به درگیری گروه‌های تروریستی دامن زدند.

وی با اشاره به این که برخی از کشورهای مسئله ساز در منطقه دلالی آن ها را کردند و معرکه آتش افروزی داخلی امت را به وجود ‌آوردند، تصریح کرد: نوع جنایت تروریست‌ها نشان می دهد که چقدر از فرهنگ اسلامی فاصله دارند و هدفی جز تفرقه و بدنامی مسلمانان ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اما از لا به لای این جنایت، عمق اضطراب آنها را می توان دید که بعد از جنگ‌های متوالی و عمیق در موصل و سوریه به خط آخر رسیدند که دست به چنین حرکت‌های وحشیانه‌ای زدند.

لاریجانی تأکید کرد: همانطور که در جنگ 33 روزه حزب‌الله قهرمان کمر رژیم صهیونیستی را شکست، حججی های غیرتمند و قهرمان هم آخرین بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا، صهیونیست ها و دست نشانده‌های منطقه‌ای آنان می ‌دهند.

وی با بیان این که یاد آن رادمرد مجاهد را  گرامی می‌داریم و به  ارواح مطهر  ایشان و شهدای افغانستان درود می‌فرستیم و با خانواده‌های آنان همدردی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین به پارلمان افغانستان و ملت افغانستان تسلیت می‌گوییم ضمن این که مجمع نمایندگان استان اصفهان هم شهادت این عزیز فداکار را تسلیت گفت.

انتهای پیام/ 1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان