۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین «مادورو» تحریمهای ترامپ را به تمسخر گرفت
کد خبر: ۲۵۹۷۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۰ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

من از رئیس جمهوری که پشتوانه مردمی ندارد، دستور نمی گیرم.

«مادورو» تحریمهای ترامپ را به تمسخر گرفت

رئیس جمهوری ونزوئلا با تکه پرانی به ترامپ گفت: به تحریمهایت ادامه بده. من از رئیس جمهوری که پشتوانه مردمی ندارد، دستور نمی گیرم.

«مادورو» تحریمهای ترامپ را به تمسخر گرفت
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا که روز گذشته به دلیل پیروزی طرحش مبنی بر تشکیل مجلس مؤسسان، از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفت؛ اقدام واشنگتن را مسخره کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا- نیکلاس مادورو

طبق رای دولت واشنگتن، کلیه دارایی های مادورو در خاک آمریکا مسدود و هرگونه مراوده تجاری میان وی و شهروندان آمریکایی ممنوع می شود. با این حال رئیس جمهوری ونزوئلا قاطعانه گفت: من از امپراطور دستور نمی گیرم. دونالد ترامپ به تحریم هایت ادامه بده!

وی با لحنی تمسخر آمیز ادامه داد: جالب آنکه در آمریکا می توان با ۳ میلیون رای کمتر از رقیب، به عنوان ریاست جمهوری دست یافت. چه دموکراسی محشری!

این اظهارنظر مادورو طعنه ای بود به این حقیقت که میزان آراء مردمی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مقایسه با «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ کمتر بود و درواقع وی با اتکا به آراء الکترال (هیئت نخبگان) به این مقام دست یافت.

این در حالی است که واشنگتن در جدال میان دولت کاراکاس و اپوزیسیون حاکم بر پارلمان، مدعی است که مادورو به رای نمایندگان مردم احترام نمی گذارد و مداخله جویی های آمریکا از بابت تعهد به احیاء دموکراسی در ونزوئلا است!

گفتنی است اسپانیا، کانادا، آرژانتین و پرو در همراهی با آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا، از پذیرش نتیجه انتخاباتی که روز شنبه در ونزوئلا برگزار شد، امتناع کردند.

انتخابات مجلس مؤسسان ونزوئلا که بیش از ۵۰۰ عضو دارد، با هدف اصلاح قانون اساسی انجام گرفت. از جمله اختیارات این مجلس توانایی انحلال پارلمان فعلی است- امری که به مذاق اپوزیسیون غربگرا خوش نمی آید.



انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان