۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین الزام همه کشورها به ارائه اطلاعاتی جامع درباره مسافران ورودی به آمریکا
کد خبر: ۲۵۶۳۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۳ ساعت: ۱۷:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رویترز مدعی شد؛

الزام همه کشورها به ارائه اطلاعاتی جامع درباره مسافران ورودی به آمریکا

دولت آمریکا قصد دارد کشورهایی که اطلاعات مورد نیاز متقاضیان روادید را در اختیار آن قرار ندهند، مشمول تحریم مسافرتی قرار دهد.

الزام همه کشورها به ارائه اطلاعاتی جامع درباره مسافران ورودی به آمریکا
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، رویترز مدعی شد به نامه محرمانه‌ای دست یافته است که نشان می‌دهد دولت آمریکا به بهانه مقابله باتهدیدات تروریستی قصد دارد سایر کشورها را ملزم به ارائه اطلاعات بیشتری درباره متقاضیان روادید کند.

به موجب این دستورالعمل، کشورهایی که از پروتکل‌های جدید وزارت خارجه آمریکاتبعیت نکنند یا ظرف 50 روز اقدامی در جهت اجرای آنها انجام ندهند، مشمولتحریم مسافرتی قرار خواهند گرفت.

به نوشته رویترز، این دستورالعمل روز چهارشنبه از سوی وزارت خارجه آمریکا به تمامی سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک آمریکا در سراسر جهان ارسال شده است.

این دستورالعمل از تمامی کشورها می‌خواهد هر اطلاعاتی که برای احراز هویت متقاضیان ویزای آمریکا درخواست می‌شود را فورا در اختیار سفارتخانه‌های آمریکا قرار دهند.

طبق این دستورالعمل، اطلاعات درخواستی از کشورها ممکن است علاوه بر اطلاعات هویتی متقاضیان ویزای آمریکا، اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت، اسکن عنبیه، و ...) و سوابق کیفری آنها را نیز شامل شود.

در این دستورالعمل آمده است هر کشوری که نسبت به اجرای این پروتکل اقدام نکند یا به نحوی مانع از ارسال اطلاعات موردنیاز متقاضیان روادید آمریکا شود، در خطر اضافه شدن به فهرست کشورهای مشمول تحریم مسافرتی آمریکا قرار می‌گیرد.

برخی مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند اجرای این پروتکل که اطلاعاتی فراتر از اطلاعات قبلی را درباره متقاضیان روادید درخواست می‌کند بدون تردید نگرانی‌هایی را درخصوص نقض حریم خصوصی افراد در کشورهای هم‌پیمان آمریکا ایجاد خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر در دستورالعمل دیگری از سفارتخانه‌های این کشور خواسته بود پیش از صدور روادید برای متقاضیان ویزای آمریکا، اطلاعات شغلی 15 سال اخیر این افراد و فعالیت‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی را نیز بررسی کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان