۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین رفتار منفعلانه دولت موجب امتیازگیری دشمنان از ایران شده است
کد خبر: ۲۵۵۹۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۱ ساعت: ۷:۴ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

رفتار منفعلانه دولت موجب امتیازگیری دشمنان از ایران شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه باتوجه به رفتارهای منفعلانه دولت، طرف مقابل این برهه را بهترین زمان برای امتیازگیری از جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

رفتار منفعلانه دولت موجب امتیازگیری دشمنان از ایران شده است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران اظهار کرد: دولتمردان ما اثر تحریم‌ها را در داخل کشور فوق‌العاده بزرگ کردند و حتی گفتند آب خوردن مردم هم به رفع تحریم‌ها و برجام بستگی دارد.

وی با بیان اینکه دشمن از این نقطه ضعف دولتمردان سوءاستفاده کرده و در تحریم‌ها پیش‌روی کرد افزود: در ماجرای برجام و مذاکرات هم به جای اینکه امتیاز کسب کنیم به طرف مقابل امتیاز دادیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مفهوم استکبار یعنی زیاده‌خواهی و این ویژگی جزء ذات آمریکا است لذا آن‌ها وقتی که در مسوولین ما احساس ضعف کردند، تصمیم به انکار برجام و تصویب تحریم‌های جدید گرفتند.

ابطحی تصریح کرد: امروز می‌بینیم که آمریکا مسائل مربوط به حقوق بشر را پیش کشیده و اتهام تروریسم را به ایران نسبت می‌دهد، در واقع این تحریم‌ها مسئله خطرناکی است که به رییس جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد تا هر زمان بخواهد ایران را تحت فشار بگذارد.

مواضع ضعیف دولت موجب امتیازگیری آمریکا شد
این نماینده مجلس با اشاره به قراردادهای نفتی ابراز کرد: اگر واقعا مسوولین ما با مردم صادق و همدل باشند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به طور جدی عملیاتی کنند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد زیرا کشور و ملت ما مقاوم هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر با قدرت در برابر دشمن ظاهر شویم او نمی‌تواند کاری کند گفت: متاسفانه باتوجه به رفتار منفعلانه دولت، طرف مقابل این برهه را بهترین وقت امتیازگیری برای خود می‌داند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا در ایام انتخابات تحریم‌ها را به تاخیر انداخت تا دولت روحانی روی کار بیاید چون احتمال می‌داد اگر دولت دیگری انتخاب شود به اهداف خود نرسند.

ابطحی تاکید کرد: ملت عاشورایی ایران با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن جنگ تحمیلی با تقدیم ۲۰ هزار شهید ثابت کردند در برابر هر مشکلی خواهند ایستاد لذا نباید نسبت به مواضع دشمن سستی به خرج دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم دولت پاسخ مناسب و شایسته را بدهد، گفت: لایحه مجلس درمورد متناسب‌سازی در برابر اقدامات متقابل به دولت اجازه می‌دهد که بلافاصله رفتاری متقابل را شروع کند.

وی با تصریح بر اینکه در این شرایط دولت باید در زمینه غنی سازی ۲۰ درصد سوخت هسته‌ای وارد شود یادآوری کرد: دشمن باید بداند با ملتی سرافراز و مقاوم طرف است که زیربار ظلم نخواهد رفت.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان