۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح "خودروی بدون سوخت" با بی‌توجهی مسئولان روبرو شد
کد خبر: ۲۵۴۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۳ ساعت: ۹:۲ ↗ لینک کوتاه

مخترع جوان الوندی:

طرح "خودروی بدون سوخت" با بی‌توجهی مسئولان روبرو شد

مخترع الوندی با اشاره به مشکلات ثبت نشدن نهایی اختراعش گفت: بی توجهی و حمایت نکردن مدیران ارشد و مسئولان یکی از دلایل اصلی عدم ثبت و اجرا نشدن این اختراع بزرگ است.

طرح "خودروی بدون سوخت" با بی‌توجهی مسئولان روبرو شد
به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛ علیرضا رستمی مخترع الوندی اظهار کرد: طرح خودروی بدون سوخت به مدت چهار سال است توسط تیم مکانیک مورد تحقیق قرار گرفته است و هم‌اکنون ۹۰درصد از مراحل این طرح طی شده وتنها نیاز به نمونه‌سازی دارد.

این  عنوان کرد: طرح خودروی بدون سوخت طرحی بوده که به معنای یک خودروی واقعی است که نیاز به هیچ سوخت فسیلی و یا سوخت دیگری ندارد.

رستمی ادامه داد: منابع استفاده شده برای انرژی بدون سوخت، انرژی خورشیدی، نور، بادی و اصطحکاک است.

این جوان الوندی خاطرنشان کرد: مزیت این خودرو نسبت به خودروهای برقی دیگر این است که خودروهای برقی بعد از طی مسافتی، شارژشان تمام شده و نیاز به شارژ مجدد دارند؛ اما این خودرو به دلیل استفاده از سه منبع سوخت، نیاز به شارژ شدن ندارد.

وی تصریح کرد: کاربرد خودروی بدون سوخت متعدد است به طوری که این خودرو علاوه بر اینکه می‌تواند یک نوع وسیله نقلیه برای افراد به شمار بیایید به عنوان یک نوع منبع برق می‌توان از آن استفاده کرد.

رستمی تشریح کرد: معلولان می‌توانند از این خودرو، به جای ویلچرهای برقی استفاده کرده، با این مزیت که دیگر با مشکلات ویلچر برقی مواجه نیستند.

نیازمند نمونه‌سازی هستیم

این مخترع الوندی با اشاره به مشکلات ثبت نشدن نهایی اختراعش گفت: بی توجهی و حمایت نکردن مدیران ارشد و مسئولان یکی از دلایل اصلی عدم ثبت و اجرا نشدن این اختراع بزرگ است.

وی یادآور شد: مسئولان باید از استعدادهای عالی که در جوانان این کشور وجود داشته حمایت کنند و راه موفقیت آنها را هموار کرده تا این جوانان بتوانند با امید و پشتکار، کشور ایران را در جهان نام‌آورکنند.

رستمی با اشاره به اینکه طراح اصلی این ایده خود بوده است، عنوان کرد: برای تکمیل شدن این طرح یک تیم ۵ نفره شکل گرفته که با کمک و همکاری این تیم توانسته ایم طرح را تا مرحله نمونه سازی جلو ببریم.

این مخترع الوندی گفت: گرایش جوانان به اختراع زیاد است و توصیه ای که به جوانان می‌شود این است که هر جوانی به نیازهای جامعه توجه داشته باشد و در رفع این نیازها حتی نیازهای کوچک، قدم بردارد تا هر جوان ایرانی یک مخترع باشد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا هیچ چیز بعیدی وجود ندارد، افزود: انسان به دلیل عدم استفاده از تمام انرژی وتوانش شاید نتواند در برخی مسائل موفق باشد اما به طور حتم به مرور زمان و استفاده درست از توانایی‌هایش به موفقیت دست پیدا می‌کند.

این جوان مخترع الوندی در پایان خطاب به مسئولان گفت: شهر الوند یکی از شهرهای کشور است که جوانان مستعد ونخبه فراوانی دارد و مسئولان با حمایت این جوانان راه را برای پیشرفت جامعه باید باز کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان