۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث رانندگی/ ۲۱ دوربین تخلفات را ثبت می‌کنند
کد خبر: ۲۵۳۰۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳ ساعت: ۱۴:۲۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان قزوین اعلام کرد:

خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث رانندگی/ ۲۱ دوربین تخلفات را ثبت می‌کنند

رییس پلیس راه استان قزوین با اشاره به اینکه خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث رانندگی است، بیان کرد: ۲۱ سامانه دوربین سرعت سنج به صورت ثابت در استان وجود دارد و ثبت تخلف به صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد.

خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث رانندگی/ ۲۱ دوربین تخلفات را ثبت می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ نصرالله بیگلری رییس پلیس راه قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر معاونت اجتماعی درباره اجرای طرح تابستانه و عید سعید فطر اظهار کرد: طرح از اول تیرماه آغاز و تا اول مهرماه به مدت سه ماه ادامه دارد و با مشارکت کلیه دستگاه‌های امدادی و حمل و نقل اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: به منظور پیشگیری از حوادث و افزایش ایمنی راه‌های استان، اقداماتی پیش از اجرای طرح در استان انجام شده و جلسه هماهنگی با حضور مدیران و با محوریت مدیریت بحران تشکیل انجام شده است.

این مسئول ابراز کرد: تیم کارشناسی با حضور نمایندگان راهداری و راه و شهر سازی برای رفع مشکلات جاده ای در حال انجام برنامه‌هاست و در حوزه نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری تیم بازرسی پلیس راه بازدید داشتند و کلاس آموزشی برای وسیله نقلیه و باربری برای رعایت قوانین طی این سه ماه برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: اخیرا دو پاسگاه پلیس راه استان مجهز به سامانه سپه تن شدند که این سامانه چندسالی است در کشور در حال اجراست و در پلیس راه قزوین- زنجان و پاسگاه قزوین- رشت این سامانه اجرایی می‌شود.

بیگلری ادامه داد: رانندگان اتوبوس که از هر نقطه کشور وارد استان می‌شوند از طریق سیستم کنترل دوربین رصد خواهند شد و عملکرد و تخلفات آنها ثبت می‌شود؛ البته ثبت ساعت برای آنها صورت نمی‌گیرد.

محدودیت‌های ترافیکی اعلام شد
وی عنوان کرد: 21 سامانه دوربین سرعت سنج به صورت ثابت در استان وجود دارد و پنج محور اتوبان قزوین- کرج، قزوین- تهران، اتوبان قزوین- رشت، جاده قدیم قزوین به رشت و اوتوبان قزوین- زنجان سامانه ثبت تخلف لحظه‌ای انجام می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: ۱۸ مورد از دوربین‌ها از سمت قزوین به سمت همدان و ساوه و قم و قزوین به سمت بوئین زهرا و از رحیم آباد به دانسفهان وصل شد؛ اما هنوز راه اندازی نشده است.

وی اضافه کرد: غیر از این موارد دوربین‌های سیاری هم وجود دارد که گشت‌های پلیس راه در مسیرهای مستقر می‌شوند و تخلفات حادثه ساز مثل انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز به صورت جدی برخورد می‌شود.

رییس پلیس راه قزوین با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی تصریح کرد: این محدودیت‌ها در محور قدیم قزوین رشت اعمال می‌شود، تردد کلیه کامیون‌ها و تریلی‌ها به جز حاملان مواد سوختنی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه 4 تیرماه در مسیر غرب به شرق ممنوع است.

وی در ادامه افزود: از ساعت 8 تا 24 روز جمعه مورخ 9 تیرماه در مسیر غرب به شرق تردد وسایل نقیله ممنوع است و رانندگان می‌توانند از جاده قدیم تردد کنند و بعدازظهر روز یکشنبه تردد از سمت رشت به قزوین ساعت 13 الی 24 ممنوع است.

بیگلری تاکید کرد: باتوجه به تعطیلات عید فطر کارکنان پلیس راه استان در اماده باش صددر صد هستند و عملیات ترافیکی به صورت روزانه ۵۰ تیم گشتی به طور شبانه روز حضور دارند و ۱۰ تیم گشت هم به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت خواهند داشت.

وی ابراز کرد: طرح‌های ضربتی از قبیل تشدید برخورد با موارد حادثه ساز و خطرساز، تست الکل و اعتیاد ابرای رانندگان وسایل باربری و مسافربری و وسایل نقلی شخصی انجام می‌گیرد و در صورت تخلف 72 ساعت وسایل آنها توقیف می‌شود.

خودروی بالای یک میلیون خلافی توقیف می‌شود
این مسئول بیان کرد: رانندگانی که گواهینامه آنها بالای ۳۰ نمره منفی داشته باشند گواهینامه انها اخذ می‌شود و اگر خلافی بالای یک میلیون داشته باشند، خودروی آنها به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی افزود: رانندگان حتما پیش از سفر به سایت راهبر 120 و 2020 مراجعه کنند و خلافی وسایل نقلیه خود را استعلام بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث است، عنوان کرد: توجه به اینکه مسافران از استان‌های دیگر وارد قزوین می‌شوند و به علت مسیر طولانی خسته شده و همین موضع عامل تصادف خواهد شد حتما در بین راه استراحت کنند.

وی تاکید کرد: بخشی از تصادفات را عابران پیاده در بزرگراه‌ها تشکیل می‌دهند که نباید وارد اتوبان شوند؛ چون عبور عابرین پیاده، احشام و وسایل نقیله غیرمجاز در آزادراه ممنوع است و در این صورت راننده مقصر شناخته نمی‌شود.

بیگلری اذعان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم در لاین اضطرار بزرگراه توقف نداشته باشند زیرا یکی از عوامل تصادف در این مکان‌هاست.

وی در پایان گفت: پیش بینی می‌شود در این ایام به صورت روزانه ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دستگاه اتوبوس تردد داشته باشند و از رانندگان اتوبوس درخواست می‌کنیم حتما از تجهیزات لازم استفاده کرده و در طول مسیر به پاسگاه‌های پلیس راه مراجعه کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان