۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سیاست بدون برکت فرو می‌ریزد و به ذلت کشیده می‌شود
کد خبر: ۲۵۲۲۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۹ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

سیاست بدون برکت فرو می‌ریزد و به ذلت کشیده می‌شود

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: سیاست بدون برکت فرو می‌ریزد و به ذلت کشیده می‌شود؛ اما اگر با برکت همراه شود و قرآنی باشد، صاحب عزت می‌شود و قرآنی بودن هم به معنای آن است که عزت را در دست و بال دیگران نبینیم و آن را تنها از خداوند طلب نماییم.

سیاست بدون برکت فرو می‌ریزد و به ذلت کشیده می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین عصر روز گذشته(یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات علوم قرآنی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه قرآن موجب دلخوشی مؤمنان، علاقه‌مندان به قرآن، محققین و اقشار مختلف مردم را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان به یک فرهنگ تبدیل شده است و هر سال در این ایام مردم چشم انتظار هستند تا این نمایشگاه برپا شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال قرآن را در ماه مبارک رمضان نازل کرده است و اینکه گفته می‌شود قرآن طی 23 سال نازل شده است، توجیهش این است که قرآن نزول تدریجی و نزول دفعی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به توضیح بیشتر در خصوص نزول تدریجی و دفعی پرداخت و ادامه داد: مثل اینکه باران یک زمان آرام آرام می‌بارد و زمانی دیگر به صورت رگباری جاری می‌شود.

عابدینی اضافه کرد: خداوند در سوره دخان می‌فرماید که ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم و خود قرآن این معنا را تفسیر کرده است و در سوره قدر تأکید می‌کند: ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و هم فرموده که ما قرآن را در ماه رمضان نازل کرده‌ایم. وقتی این‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم نتیجه می‌گیریم لیله‌القدر در ماه رمضان است و قرآن در شب لیله‌القدر در ماه مبارک رمضان نازل شده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شب قدر، که قرآن در آن نازل شده است را خداوند لیله مبارکه، یعنی شب برکت معرفی کرده است و قرآن به زیباترین شکل برکت را معرفی کرده است و فرموده: برکت یعنی یک شب بالاتر از هزار ماه می شود.

وی عنوان کرد: امروز زندگی ما، اقتصاد ما و سیاست ما نیازمند برکت است و اینکه امام خمینی (ره) با دست خالی انقلابی را به پا کردند، با فرهنگ برکت بود و اگر امام راحل (ره) می‌خواستند با محاسبات عادی انقلاب کنند، امکان‌پذیر نبود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: به خاطر اینکه حرکت امام خمینی (ره) از منشأ برکت آغاز شد و تکیه به مبانی با برکت قرآن داشت، موفق شد. انقلاب ما بر این مبانی پافشاری داشت و به پیروزی رسیده است، استمرار انقلاب هم با این مبانی امکان‌پذیر خواهد بود.

عابدینی با بیان اینکه باید از ضد برکت‌ها فاصله بگیریم، اذعان کرد: در حوزه اقتصادی، مال حلال با برکت و ربا ضد برکت است و هر جا که بر پایه و اساس ربا بنا گذاشته شود، نابود خواهد شد اما آنجا که بحث قرض‌الحسنه مطرح میشود، برکت به همراه دارد.

وی ابراز کرد: سیاست بدون برکت فرو می‌ریزد و به ذلت کشیده می‌شود؛ اما اگر با برکت همراه شود و قرآنی باشد، صاحب عزت می‌شود و قرآنی بودن هم به معنای آن است که عزت را در دست و بال دیگران نبینیم و آن را تنها از خداوند طلب نماییم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن تأکید می‌کند نباید عزت را از کافران طلب کنید، اظهار کرد: مؤمنان برکت هستند اما کفار و منافقان در مقابل برکت هستند و آن‌هایی که مؤمنان را حمایت می‌کنند و حمایت مؤمنان شامل حالشان می‌شود، صاحب برکت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید خیلی دقت داشته باشیم که حقیقت قرآن در زندگی ما جاری شود و وقتی آیات قرآن درباره غیبت، دروغ، ربا و امر به معروف و نهی از منکر را قرائت می‌کنیم، به آن عمل کنیم.

وی اذعان کرد: تا زمانی که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس بود، کسی به فریادش نرسید و عجله‌ای هم برای امضای آن نداشتند اما برای امضای 2030 شتاب کردند و گفتند باید وارد فرهنگ ما شود؛ این یعنی عزت را از دست و بال دیگران جستجو کردن.

عابدینی با تأکید بر اینکه این مسائل را با نگاه حزبی و جناحی مطرح نمی‌کنیم، اذعان کرد: امروز یکی از بلاهایی که بر سرمان آمده این است که بعضی‌ها فقط با گوش راست و بعضی‌ها با گوش چپ حرف‌ها را می‌شنوند و این چیزی غیر از دین می‌شود، در حالی که قرآن از ما انتظار دارد با گوش ایمانی بشنویم. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان