۰۴/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۳ یکشنبه

صبح قزوین لبخند به دشمن برای ما عزت نمی‌آفریند/ مسئولان با کاخ نشینی مردم را از دین زده می‌کنند
کد خبر: ۲۴۸۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۵ ساعت: ۱۱:۵۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

لبخند به دشمن برای ما عزت نمی‌آفریند/ مسئولان با کاخ نشینی مردم را از دین زده می‌کنند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حقوق‌های سرسام آور مدیران، مردم را از انقلاب جدا می‌کند، ابراز کرد: کسانی که در خانه‌های میلیاردی زندگی می‌کنند لباس روحانیت را کنار بگذارند؛ زیرا طلبگی با این سیره زندگی همخوانی ندارد

لبخند به دشمن برای ما عزت نمی‌آفریند/ مسئولان با کاخ نشینی مردم را از دین زده می‌کنند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین روز گذشته(پنج شنبه) در همایش طلایه داران تبلیغ در جمع مبلغان ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: حیثیت جمعی یکایک مبلغان دینی در آزادسازی خرمشهر تاثیرگذار بود و ایمان و اعتقادی که مبلغان دینی به مردم آموزش داده بودند، عامل ایستادگی در برابر دشمن و فتح خرمشهر شد.

وی افزود: فتح خرمشهر یک مسئله مقطعی نیست، بلکه یک جریان و مکتب و تصدیق وعده انبیاست و آزادی خرمشهر یعنی وعده‌های الهی که محقق شد.

این مسئول ادامه داد: در همه جنگ‌های دنیا کسی پیروز می‌شود که از یک روش جدیدی استفاده کند؛ آنچه که عامل پیروزی ما در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر شد استفاده از تاکتیک الهی، صداقت و درستی و ایمان بود؛ لذا ما خرمشهر را در استمرار نهضت انبیا، بعثت، غدیرخم، عاشورا و جزو مقدمات ظهور منجی عالم بشریت می‌دانیم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش است؛ این کلام رهبری یعنی در حوزه جنگ نرم، نفوذ و حوزه اقتصادی برای کسب فتوحات دیگر باید تلاش کرد.

وی عنوان کرد: در جامعه ما متدینین با پیروی از رهبری و قرآن کریم به دنبال نشر ارزش‌های اعتقادی و دینی هستند و این مبانی دینی نباید محصور در ایران اسلامی باقی بماند و عامل بیداری کشورهای دیگر جهان شود و این موضوع جزو اندیشه دینی ماست.

عابدینی ابراز کرد: تشکیل حکومت اسلامی و حکومت ولی‌فقیه و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) جزو آگاهی‌های دینی ماست، قشرهای مختلف مردم ما حتی در صف بندی‌های سیاسی و جناحی به دنبال برپایی حکومت دینی هستند.

وی اضافه کرد: همه مردمی که در شب قدر و مراسمات مذهبی فعال هستند؛ حتی اگر به هر شخص و جناح متفاوتی رای بدهند با این عقیده موافق هستند که آینده جهان متعلق به اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نباید در جامعه دوقطبی ایجاد کرد بلکه همه مردمی که در محافل عزاداری و ولادت ائمه حضور پیدا می‌کنند با هر سلیقه سیاسی دغدغه حمایت از اسلام را دارند و این مردم لشگر خودی هستند که از بیرون جهان نیز بر این لشگر در حال افزوده شدن است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس بسیاری از طلبه‌ها لباس بسیجی پوشیدند و در میدان‌های جنگ حاضر شدند و هیچ جمعی به اندازه روحانیت به لحاظ جمعیت در دوران دفاع مقدس شهید تقدیم انقلاب نکرده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز در فضای موجود جهانی، فتنه‌های منطقه، نفوذ آمریکا در کشورهای منطقه و حضور داعش وظایف ما را سنگین کرده است و باید نگرش دینی را در برابر دیگر نگرش‌ها برای مردم تبیین کنیم.

وی ابراز کرد: ما باید با تمام توان خود، اصل ولایت الهی را در بین مردم تبیین کنیم؛ زیرا این موضوع مورد اجماع همه بزرگان و همه تفکرات است و در برابر این جبهه اولیای طاغوت قرار دارد؛ همچنین اصل ولایت الهی شامل ولایت انبیا، ائمه و امیرمومنان و در عصر غیبت ولایت فقیه است.

عابدینی با اشاره به اینکه اصل جهانی بودن رسالت حضرت رسول اکرم(ص) باید جزو موضوعات اصلی در تبلیغ ما باشد، گفت: اگر می‌خواهیم در هجوم فرهنگی زیرساخت‌های جامعه را مستحکم کنیم باید به این رسالت توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: افرادی که با صراحت مطرح می‌کنند من به لبنان و غزه کاری ندارم، نمی‌خواهند متوجه عوارض غیردینی این کلام و شعار شوند، مگر می‌توان به حضور جنایتکارانه داعش در منطقه بی توجه بود؟ اگر در سوریه و عراق جلوی تروریست‌ها گرفته نمی‌شد آنها امروز در قزوین، قم و اصفهان به جنایت مشغول بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: اگر رسالت جهانی را برای نبی اکرم (ص) باور نداشته باشیم دشمن بر افکار و اندیشه‌های ما مسلط می‌شود؛ بنابراین ما باید اصل حمایت از مستضعفان را جدی بگیریم.

وی افزود: آینده جهان متعلق به اسلام و مسلمانان است و کسی که این موضوع را باور نداشته باشد، نمی‌تواند مبلّغ خوبی برای وعده‌های الهی باشد.

امام جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: اصل بی اعتمادی به دشمن و مستکبران شیطانی نیز جزو مواردی است که باید مورد توجه ما قرار بگیرد؛ اگر آیات دشمن ستیزی در قرآن را باور داشته باشیم مذاکرات ما با استکبار جهانی تفاوت خواهد کرد و فریب وعده‌های دروغین دشمن را نخواهیم خورد.

وی ادامه داد: عده‌ای که به باور قرآنی نرسیده‌اند با دوستان بداخلاقی و تندی می‌کنند؛ اما با دشمنان لبخند می‌زنند و عزت و اقتدار را نزد دشمنان اسلام می‌جویند.

عابدینی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را جزو رسالت‌های اصلی برشمرد و گفت: هرشخص انقلابی یک فرد قرآنی است، هرچه ما به مبانی قرآن و اهل بیت عمل کنیم به انقلابی بودن نزدیکتریم.

وی افزود: امام راحل فرمودند یک موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی‌کنم؛ امروز چرا باید برخی مدیران با ثروت‌های میلیاردی به سمت کاخ نشینی بروند؟ مدیران با کاخ نشینی مردم را از دین زده می‌کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حقوق‌های سرسام آور مدیران، مردم را از انقلاب جدا می‌کند، ابراز کرد: کسانی که در خانه‌های میلیاردی زندگی می‌کنند لباس روحانیت را کنار بگذارند؛ زیرا طلبگی با این سیره زندگی همخوانی ندارد و زمینه را برای جداکردن مردم از دین فراهم می‌کند؛ بیان این مسائل وظیفه مبلغان دینی است و ربطی به مسائل سیاسی و جناحی ندارد.

وی با اشاره به اینکه از جناحی بودن و سیاسی شدن بسیار ضربه خورده‌ایم، عنوان کرد: در خطبه‌های نمازجمعه آیاتی را بیان می‌کنم که منافقان را دروغگو و در برابر دشمن ذلت پذیر می‌داند؛ اما مرا به جناحی بودن متهم می‌کنند. ما قرآن را همانگونه که هست بیان می‌کنیم نه اینکه آیات قرآن را در قالب‌های چپ و راستی تعبیر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: اصل تعظیم شعائر الهی باید مورد توجه قرار بگیرد و جمعیت نمازگزاران در مساجد باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: امیدبخشی به مردم هم باید مورد توجه مبلغان قرار بگیرد؛ برای نمونه انتقاد از حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها در مردم ناامیدی ایجاد می‌کند و ما باید با امیدبخشی به این موضوع که آینده جهان متعلق به مسلمانان است در مردم امید ایجاد کنیم.

عابدینی گفت: قرآن باید در ماه رمضان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و این پیوند و تاثیر برکات قرآنی برای مردم تبیین شود؛ زیرا ماه رمضان بهار قرآن است و قرآن هم بهار دل‌هاست و باید مردم را با قرآن مانوس کنیم.

وی اضافه کرد: وظیفه مبلغان آگاه کردن مردم نسبت به برکات شب قدر است؛ زیرا این ایام شروع یک زندگی معنوی و یک سال جدید از زندگی است که هیچ شبی به اندازه شب قدر برای ما معنویت ندارد و باید از آن بهره کافی را بجوییم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: وحدت و انسجام جامعه در برابر دو قطبی کردن جامعه از دیگر وظایف ماست؛ زیرا عده‌ای از سیاسیون به دنبال ایجاد دوقطبی در بین مردم هستند تا با بُت سازی مجسمه‌های بی خاصیت در برابر رهبری و مردم بایستند.

وی در پایان گفت: معتقدم جامعه ما دوقطبی ناپذیر است؛ یعنی مردم زمانی که شخصی را انتخاب کنند و عملکرد ناثواب و خلاف رهبری از وی ببینید؛ همان مردم با نفاق برخورد کرده و وی را برکنار خواهند کرد. وظیفه ما این است محوریت جامعه را در مسیر قرآن، توحید و ائمه(ع) حفظ کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان