۰۴/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۳ یکشنبه

صبح قزوین مسئولان به تعهدات خود برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس عمل نکردند/ شهدای گمنام خوزنین هنوز المانی ندارد
کد خبر: ۲۴۸۳۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۴ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار استان قزوین:

مسئولان به تعهدات خود برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس عمل نکردند/ شهدای گمنام خوزنین هنوز المانی ندارد

مدیرکل حفظ آثار استان قزوین با اشاره به برخی کم کاری‌ها در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: سال گذشته مرکز فرهنگی دفاع مقدس کلنگ زنی شد اما مسئولان به تعهدات خود عمل نکردند و عملیات اجرایی این موضوع انجام نشده و انتظار ما از مدیران این است به تعهدات خود عمل کنند.

مسئولان به تعهدات خود برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس عمل نکردند/ شهدای گمنام خوزنین هنوز المانی ندارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز(پنج شنبه)در مراسم رونمایی از چهار کتاب دوران دفاع مقدس در تالار حوزه هنری قزوین اظهار کرد: ابتدا باید از شهدا تشکر کنیم که این لیاقت را به ما عنایت کردند در جلسه شهدا حضور داشته باشیم و شنونده دلاوریهای آنها باشیم.

وی در ادامه افزود: با همکاری اداره کل حفظ آثار قزوین ده جلد کتاب دفاع مقدس برای این ایام رونمایی خواهد شد که شش جلد از این کتابها با همکاری شهرداری و شورا آماده شد؛ اما با توجه به برگزاری انتخابات قرار شد رونمایی به بعد ماه رمضان موکول شود و چهار کتاب امروز رونمایی می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر جزو عملیاتهای گسترده انقلاب است که در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد و توانست زمینه ای برای ادامه مقاومت ما در عملیاتهای بعدی جنگ باشد.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع رزمندگان ابراز کرد: دونکته از فرمایشات رهبری در جلسه روز گذشته ایشان را اشاره میکنم که بدانیم اقدامات ما چقدر ارزشمند است؛ حذف فرهنگ و شهادت در کتب درسی و دانشگاهی هشدار بزرگی است که باید جدی بگیریم.

طاهرخانی عنوان کرد: کتابهایی که نوشته شده و فیلم های ساخته شده فراتر از یک اثر هنری است و رهبری این خاطرات را یک ثروت ملی خواندند و فرمودند؛ خاطرات دوران دفاع مقدس سرشار از روحیه و منطق است و تا پنجاه سال آینده کار شود به انتها نمیرسد؛ بنابراین وظیفه و رسالت ما را فرمایشات رهبری سنگین کرده است و باید همه برای ثبت این خاطرات کمک کنیم.

وی بیان کرد: در سال ۹۴ توسط اداره کل حفظ آثار استان ۳۰ جلد کتاب رونمایی شد و در سال جاری نیز ۳۰ جلد کتاب رونمایی خواهد شد و این بضاعت ما در برابر خیل عظیم خاطرات شهداست تا این گنحینه ها فقط در سینه رزمندگان ما باقی نماند.

وی با اشاره به برخی کم کاری ها در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید ساخته شود و در حق رزمندگان نباید جفا کنیم؛ سال گذشته این مرکز کلنگ زنی شد اما مسئولان به تعهدات خود عمل نکردند و عملیات اجرایی این موضوع انجام نشده و انتظار ما از مدیران این است به تعهدات خود عمل کنند.

طاهرخانی با بیان اینکه ۶۲ شهید گمنام در استان تشییع و تدفین شده است؛ گفت: در منطقه خوزنین ده سال است که سه شهید گمنام تدفین شده اند اما هنوز سایبان و المانی برای آنها ساخته نشده است؛ چرا نباید یادمانی برای آنها ساخته شود؟

وی در پایان یادآور شد: همچنین دو شهید گمنام در آوج تدفین شده اند اما چرا نباید یادمانی برای آنها ساخته شود؟ از مسوولان انتظار داریم همکاری کنند در حق شهدا کم لطفی نشود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان