۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نصب دوربين هاي كنترل ترافيك در ۴ تقاطع شهر
کد خبر: ۲۴۵۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون حمل و نقل ترافيكي شهرداري قزوين خبرداد‍:

نصب دوربين هاي كنترل ترافيك در ۴ تقاطع شهر

معاون حمل و نقل ترافيكي شهرداري قزوين گفت: اين دوربين ها در ۴ تقاطع شهر نصب شده اند و با استفاده از آنها رانندگاني كه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نكنند جريمه مي شوند.

نصب دوربين هاي كنترل ترافيك در ۴ تقاطع شهر
به گزارش صبح قزوين، همداني معاون حمل و نقل ترافيكي شهرداري قزوين گفت: نصب سيستم هاي هوشمند در مديريت و كنترل ترافيك يكي از موضوعاتي است كه در دنيا و كشور ما چند سواهي است كه شروع شده است.
همداني بيان كرد: شهر قزوين اولين شهري است در كشور كه نصب دوربين ها به صورت اجرايي در آمده است.
در مبحث كنترل هوشمند چراغ هاي راهنمايي و براي تخلف خودروهايي كه از چراغ قرمز عبور مي كنند و يا به خط كشي عابر پياده تجاوز مي كنند به اجرا در آمده است.
وي اظهار داشت: عبور و مرور وسايل نقليه با همكاري عابران پياده عاملي براي روان تر شدن بار ترافيكي شهرها مي شود.
پيشگيري از حوادث ترافيكي ميسر نمي شود مگر با همكاري مردم.
وي تاكيد كرد: بعد از اينكه عكس برداري و ثبت فيلم ويديويي انجام شد اين فيلم هاي ويديويي و عكس ها توسط افسران پليس راهنمايي و رانندگي مورد بررسي قرار مي گيرند.
همداني در ادامه اشاره كرد: در صورتي كه افسر تاييد كرد كه اين راننده به صورت عمدي چراغ قرمز را رد كرده و يا به خط كشي عابر پياده تجاوز كرده است مورد اعمال قانون قرار مي گيرد.
وي در انتها افزود: قبل از اينكه اين سيستم بخواهد به صورت قطعي مورد اجرا در بيايد براي اينكه مردم در جريان قرار گيرند تقريباً يك ماه است كه دوربين ها فعال شده و عكس برداري صورت مي گيرد و در اسفند ماه اين سيستم به صورت كامل در كنترل پليس قرار خواهد گرفت.
بهتويي رئيس اداره فرهنگ ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي استان قزوين گفت: هدف اصلي از نصب اين دوربين ها اين بوده كه كم كم به جاي كنترل فيزيكي پليس، با وسايل و تجهيزات پيشرفته تقاطع و خيابان ها را كنترل كنيم.
سازمان حمل ونقل ترافيك شهري با همكاري راهنمايي و رانندگي استان قزوين عزم خود را براي كاهش و روان شدن ترافيك با نصب 4 دوربين در 4 تقاطع محمد رسول الله، تقاطع فردوسي، تقاطع طالقاني و تقاطع وليعصر جزم كرده اند.
انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان