۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ساخت دستگاه آزمون‌ ورق‌های فلزی، ۸۵ درصد ارزانتر از نمونه‌ خارجی
کد خبر: ۲۴۱۴۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

توسط شرکت دانش بنیان"سما" قزوین صورت گرفت؛

ساخت دستگاه آزمون‌ ورق‌های فلزی، ۸۵ درصد ارزانتر از نمونه‌ خارجی

دستگاه آزمون‌های عمومی ورق‌های فلزی ساخت شرکت مهندسی سما در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی ۸۵ درصد ارزان‌تر می‌باشد.

ساخت دستگاه آزمون‌ ورق‌های فلزی، ۸۵ درصد ارزانتر از نمونه‌ خارجی
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ شرکت "سدید مهد ابتکار" با نام تجاری شرکت مهندسی "سما" که در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری مستقر است با ارائه مستندات لازم، ارزیابی‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را با موفقیت پشت سر گذاشت و مجوز دانش‌بنیان را دریافت نمود.

این شرکت که در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت دارد و در قالب گروهی از نخبگان علمی و صنعتی استان قزوین به همراه یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در حال انجام فرآیندهای تحقیق و توسعه و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و مهندسی خاص است.

محصول مورد نظر این واحد فناور که برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران تولید شده و مجوز دانش‌بنیان را کسب نموده است یک تجهیز آزمایشگاهی محسوب می‌شود که در سه نمونه اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی ارائه شده است و برای اندازه‌گیری خواص مکانیکی ورق‌های فلزی، تعیین شکل‌پذیری، منحنی تنش جریان، منحنی تنش و کرنش، منحنی FLD و سایر تست‌های مورد نیاز ورق‌های فلزی به کار می‌رود.

یادآور می‌شود دستگاه آزمون‌های عمومی ورق‌های فلزی ساخت شرکت مهندسی سما در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی 85 درصد ارزان‌تر می‌باشد؛ علاوه بر این، تأییدیه کیفی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و گواهی ثبت اختراع را نیز کسب نموده است که توان بالای این گروه مهندسی را در ساخت و ارائه محصولات آزمایشگاهی نشان می‌دهد.

علاقه‌مندان برای آشنایی با جزئیات بیشتر می‌توانند از تاریخ چهارم الی هشتم اردیبهشت‌ماه سال جاری با مراجعه به غرفه شرکت سدید مهد ابتکار در پنجمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران واقع در سالن 40A، غرفه 45 بازدید کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان