۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پاسخ ایران به اظهارات متوهمانه پادشاه اردن
کد خبر: ۲۳۹۵۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۰ ساعت: ۱۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

اظهارات نسنجیده و سخیف پادشاه اردن؛

پاسخ ایران به اظهارات متوهمانه پادشاه اردن

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردی و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان نشان دهنده عمق اندک نگاه وی به تحولات منطقه است.

پاسخ ایران به اظهارات متوهمانه پادشاه اردن
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهامات پادشاه اردن به جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی، این اظهارات را نسنجیده و سخیف توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: به نظر می رسد پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردی و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان به سادگی نشان دهنده بی مایه گی و عمق اندک نگاه وی به تحولات منطقه است. صواب آن است که ایشان در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروههای خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت تمام منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهار نظر کنند.

قاسمی ضمن یادآوری مشکلات مستمری که با جعل رژیم نامشروع صهیونیستی گریبانگیر جهان اسلام و کشورهای منطقه شده است، تأکید کرد: اعلام حمایت از امنیت این رژیم اشغالگر که عملاً به معنای ناامنی تمامی منطقه است و طرح قیاس های بی اساس و طنز آلود میان ایران و سرکردگان گروههای تروریستی، آن هم از سوی پادشاه یک کشور عربی و اسلامی، شوربختانه گویای وضعیت بغرنج و اسفباری است که این منطقه در آن به سر می برد.

وی ادامه داد: بی شک بخش مهمی از وضعیت موجود منطقه نتیجه نگاه های اشتباه سیاستمداران برخی کشورها به روندهای سیاسی و اتخاذ سیاست های مخرّب و غلطی است که در نهایت می تواند تمام منطقه را به ورطه ناامنی و بی ثباتی بیشتر سوق دهد. برای کمک به امنیت، ثبات و وحدت در منطقه بهتر آن است که ایشان نیز اندک زمانی را به مطالعه منطق، تاریخ و جغرافیای منطقه اختصاص دهند.

انتهای پیام/1404
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان