۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تحریم‌های جدید آمریکا علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با ایران، سوریه و کره شمالی
کد خبر: ۲۳۷۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۵ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

طی بیانیه ای اعلام شد؛

تحریم‌های جدید آمریکا علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با ایران، سوریه و کره شمالی

واشنگتن در ارتباط با قانون منع گسترش تسلیحات خاص علیه ایران ، کره شمالی و سوریه، تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۰ شرکت و فرد در چند کشور وضع کرده است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با ایران، سوریه و کره شمالی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ واشنگتن در ارتباط با قانون منع گسترش تسلیحات خاص علیه ایران ، کره شمالی و سوریه، تحریم های جدیدی را علیه 30 شرکت و فرد در چند کشور جهان وضع کرده است. 

این تحریمها شامل چندین شرکت و فرد در چین و کره شمالی و امارات عربی متحده می شود.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک این نهادها و افراد در چین، امارات عربی متحده و کره شمالی مستقر هستند که خدمات و کالاهایی را در اختیار ایران قرار داده و به سوریه و کره‌شمالی نیز کمک‌هایی تسلیحاتی داشتند.

بر این اساس، نهادها و افراد تحریم شده مرتبط با ایران در چین به شرح ذیل است:

اشخاص: جک کین، جک وانگ و کارل لی

شرکت‌ها: کمپانی ژونگ که الکترونیک، دالیان زنقوا مائویی یوشیان گونگسی، کمپانی صادرات و واردات نینگبو نیوسنتری، کمپانی شنژن یاتایدا های-تک، کمپانی کربن و گرافیت سینوتک و شرکت فناوری اسکای رایز

کمپانی تجاری «سائنگ پیل» از کره شمالی و شرکت «مبروکه» از امارات نیز بخاطر ارتباط با ایران تحریم شدند.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد این کشور تحریم هایی را علیه 30 فرد یا شرکت خارجی به علت انتقال فناوری حساس به ایران برای برنامه موشکی این کشور یا به علت نقض کنترل صادرات بر ایران ، کره شمالی و سوریه اعمال کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد 11 شرکت یا فرد از چین ، کره شمالی یا امارات عربی متحده به علت انتقال فناوری به ایران که می تواند در برنامه موشکی بالستیک تهران به کار گرفته شود تحریم شده اند.

در این بیانیه آمده است 19 شرکت یا فرد نیز به علت دیگر تخلفات براساس « قانون منع تکثیر ایران ، کره شمالی و سوریه » تحریم شده اند. 

بنابر ادعای وزارت خارجه آمریکا گمان می رود این شرکت ها و افراد فناوری حساسی را که می تواند در توسعه تسلیحات کشتار جمعی به کار گرفته شود به دست آورده یا منتقل کرده اند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان