۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین راهیان نور عصای موسایی که بحر را می‌شکافد
کد خبر: ۲۳۵۴۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۵:۴۴ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت روز "راهیان نور"؛

راهیان نور عصای موسایی که بحر را می‌شکافد

راهیان نور سفری برای اعتلای موجودی به نام انسان، سر از طرح‌های قابل انجام در آورد و زیبایی‌های شهدا و آرمان آنان را به نمایش گذاشت.

 راهیان نور عصای موسایی که بحر را می‌شکافد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ راهیان نور سفری برای اعتلای موجودی به نام انسان، سر از طرح‌های قابل انجام درآورد و زیبایی‌های شهدا و آرمان آنان را به نمایش گذاشت.

روزگاری است که در این سرزمین راهی، معبری به سوی نورِ شهدا باز شده است، راهی که بسیاری را به راه آورد.

و عده ای را هم از ما گرفت؛ از جمله آوینی‌ها، پازوکی‌ها و دیگر شهدای تفحص...

شهدا ...

نام برخی شهدا برای بعضی از ما شیرین و برای برخی از ما نیز دردناک است؛ برای آنان که هم نفس شهدا بوده اند و هستند، دردآور و سخت است که فاصله میان خود و شهدا را می بینند و در آرزوی رسیدن به مقام شهادت در تلاشند.

شهدایی که پس از سال‌ها نه تنها چشمه نوری برای ایران اسلامی شدند؛ بلکه اکنون نوری برای منطقه و مسلمانان جهان گشته اند. حتی اگر همین مسلمانان منشأ نور را نبینند، شهدا واقعیت این نورند که خود آینه گردان نوری الهی شده اند.

نوری که قلب شهید را به قلیان در می آورد و سینه اش را برای قلبی تپنده تنگ می‌سازد، همان نور، همان عشق هم می‌تواند به دیگران شوری برای زندگی و راهی برای نجات ببخشد.

راهیان نور سفری برای اعتلای موجودی به نام انسان، سر از طرح‌های قابل انجام در آورد و زیبایی‌های شهدا و آرمان آنان را به نمایش گذاشت.

زیبایی هدف و نوری که شهدای ما در پی آن بودند، به قدری زیاد است که هم اکنون نیز مثل عصای موسی بحر را می‌شکافد و آدمی را از غرقاب شدن رها می‌سازد و تنها کار تو آن است که به دنبال موسی بروی.

کسانی که به سفر راهیان نور می روند، شاهد لحظاتی بر خود هستند که در کمتر جایی به دست می آید.

این سفر گنجی است که به فرمایش مقام معظم رهبری هر کس سعی در بی تفاوتی نسبت به آن، کمرنگ نشان دادن و یا محو بزرگی و ارزش آن دارد؛ مثل آن است که بخواهد کتاب های نفیس خطی یک ملت را بسوزاند و یا نفتش را در دریا بریزد.

شهدای دفاع مقدس، آسمانی‌هایی هستند هم عصر ما که نمی‌توان آنها را به بهانه گذر تاریخی به اسطوره بودن متهم کرد و همین است که عده ای را به شیطنت واداشته تا روح بزرگشان را انکار یا کارشان را بی جا و بی اهمیت جلوه دهند.

تاثیر این سفر آن قدر می‌تواند شگرف باشد، که یک روح تکانی اساسی رخ دهد و تو را سال بعد با کیک تولد راهی این سفر نماید؛ که یک سالگی روح و جانت را در همان جا که پاک متولد شد، جشن بگیری.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان