۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجرای برنامه سبک زندگی اسلامی در ۵۴ مسجد استان
کد خبر: ۲۳۳۶۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد قزوین خبر داد:

اجرای برنامه سبک زندگی اسلامی در ۵۴ مسجد استان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها این برنامه در ۵۴ مسجد استان برگزار شد.

اجرای برنامه سبک زندگی اسلامی در ۵۴ مسجد استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام علی رمضانی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در سالن جلسات این کانون برگزار شد، اظهار کرد: مسجد عظیم‌ترین پایگاه فرهنگی و معنوی و برترین و شریف‌ترین مکان در روی زمین است.

وی از مسجد به عنوان مجلس شورای مسلمانان یاد کرد و افزود: مسجد جای خردمندان و خانه برکت برای مستمندان بوده و سرزمین برآورده شدن نیاز حاجت‌مندان است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری مساجد 18 اسفند سال 71 بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی تاسیس شد که تعداد کانون‌های ایجاد شده و اعضای آن حاکی از تاثیرگذاری این حرکت فرهنگی است.

فعالیت 325 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 325 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان تصریح کرد: از مجموع کانون‌های استان 177 کانون روستایی و 148 کانون شهری هستند که توجه به روستاها و نقاط محروم و دورافتاده در دستور کار این نهاد فرهنگی قرار دارد.

رمضانی عنوان کرد: از 325 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان 25 کانون در آبیک، 29 کانون در البرز، 47 بوئین زهرا، 73 تاکستان، 26 آوج و 125 کانون در قزوین مشغول فعالیت هستند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: 19 کانون تخصصی، 13 کانون مصلی، 5 کانون دانشگاهی، 4 خانه دیجیتال و 38 کانون دارای خانه نور در استان فعالیت دارند.

وی در ادامه گفت: برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد در قالب بخش‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، توسعه و برنامه ریزی و واحد خواهران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

رمضانی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سال جاری عنوان کرد: برگزاری اردوی اندیشه‌های آسمانی، برگزاری بیش از 50 طرح تلاوت نور، 30 محفل انس با قرآن، اجرای طرح قرآنی 1450 در 28 کانون و تهیه کتاب آیه‌های غدیر از جمله برنامه‌های آموزشی انجام شده در طول سال جاری است.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره رضوی در دهه کرامت، همایش روز دختر، جشنواره قرآنی مدهامتان در 5 بخش، برپایی اعتکاف در 15 کانون مساجد، اجرای بیش از 100 برنامه قابل احصاء در کانون مساجد در ایام دهه مبارک فجر و برگزاری مسابقه کتابخوانی بصیرت به مناسبت 9 دی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در ادامه بیان کرد: هزینه اوقات فراغت کانون فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری بالغ بر 80 میلیون تومان بود که در 250 کانون استان برای بیش از 13 هزار مخاطب اجرا شد.

وی تصریح کرد: به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها تلاش شده تا با برگزاری دوره‌های آموزشی از ظرفیت مساجد برای تحقق این هدف استفاده کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: امسال 54 مسجد استان، مجری طرح برنامه سبک زندگی اسلامی شدند که بر این اساس هر مسجد مکلف به برگزاری 10 جلسه با این عنوان شدند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان