۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بافت فرسوده بازار قزوین نگران کننده است/ استان قزوین جزو ۴ آتش‌نشانی برتر کشور
کد خبر: ۲۲۷۲۹۴ نویسنده: ابوالفضل ذوالقدر تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۵ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین:

بافت فرسوده بازار قزوین نگران کننده است/ استان قزوین جزو ۴ آتش‌نشانی برتر کشور

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین با بیان اینکه نگران بافت فرسوده بازار قزوین تاکید کرد: اخطارهای لازم، به صاحبان بافت‌های فرسوده داده شده است و سازمان آتش نشانی از طریق مقام‌های قضایی به صورت جدی، مطالبات مردم را در مورد ایمنی شهر پیگیری خواهیم کرد.

بافت فرسوده بازار قزوین نگران کننده است/ استان قزوین جزو ۴ آتش‌نشانی برتر کشور
ابوالفضل ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برتری سازمان آتش نشانی استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت آتش نشانی استان قزوین به جهت دارا بودن نیروی متخصص و امکانات جزو 4 آتش‌نشانی برتر کشور است.

مدیرعامل آتش‌نشانی قزوین افزود: طبق استاندارد جهانی، به ازای هر 50هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی در شهر وجود داشته باشد؛ در حالی که آمار آتش‌نشانان استان قزوین 380هزار نفر است و 8 ایستگاه در استان قزوین وجود دارد.

وی عنوان کرد: ایستگاه آتش‌نشانی این ناحیه 35 دستگاه ماشین عملیاتی دارد و همه این ماشین‌ها مجهزبه امکانات پیشرفته هستند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد ساخت برج‌ها بلند در استان قزوین، سازمان آتش نشانی استان قزوین مجهز به نردبان 55متری است، که قیمت این نردبان 32میلیارد ریال می‌باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به ادامه روند ساخت و ساز بناهای بلند در استان قزوین، خرید نردبان‌های بالای 50متر در برنامه 4سال آینده سازمان قرار گرفته است.

هر سال دو بار تست آمادگی جسمانی از آتش نشانان گرفته می‌شود

مدیرعامل آتش نشانی سازمان قزوین گفت: برای حفظ آمادگی جسمانی آتش‌نشانان، همه ایستگاه‌های استان قزوین مجهز به اتاق ورزش هستند و با برنامه ریزی سازمان آتش‌نشانی، کارمندان موظف به انجام 2ساعت ورزش در روز هستند و علاوه بر این اتاق، سازمان مجهز به یک باشگاه ورزشی است که آتش نشانان می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

وی درباره بافت‎‌های فرسوده استان قزوین اظهار کرد: محله‌های دارای بافت‌های فرسوده شهر از عرض بسیار کمی برخوردار هستند و کارگاه‌‌ها، بازار شهر و انبارهای آن که کالاهای آتش زا مانند رنگ، روغن و لاستیک ذخیره می‌کنند، در صورت عدم رعایت ایمنی می‌توانند بسیار خطرساز باشند.

ذوالقدر با بیان اینکه نگران بافت فرسوده بازار قزوین تاکید کرد: اخطارهای لازم، به صاحبان بافت‌های فرسوده داده شده است و سازمان آتش نشانی از طریق مقام‌های قضایی به صورت جدی، مطالبات مردم را در مورد ایمنی شهر پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان در مورد ایمنی آسانسورهای استان قزوین بیان کرد: متاسفانه بیشترین آمار حوادث و انجام عملیات‌ها در طول یک سال مربوط به آسانسورها است.

این مسئول تصریح کرد: ارگان‎‌هایی مختلف مانند سازمان نظام مهندسی، سازمان صنعت و معدن و استاندارد باید با همکاری یکدیگر برنامه ریزی لازم را انجام دهند و با بازدیدهای دوره ای از آسانسورهای استان و همکاری مردم، سطح کیفیت آسانسورها را بالا برده و وقوع حوادث را به حداقل برسانند.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان