۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اظهارنظرها درباره مرحوم هاشمی با افراط و تفریط همراه است
کد خبر: ۲۲۵۷۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

اظهارنظرها درباره مرحوم هاشمی با افراط و تفریط همراه است

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: امروز اظهارنظرها درباره مرحوم هاشمی با افراط و تفریط همراه است پس مراقب باشید؛ مگر شما به قرآن و خداوند معتقد نیستید خداوند تمامی حرف‌ها و اعمال ما را می‌نویسند.

 اظهارنظرها درباره مرحوم هاشمی با افراط و تفریط همراه است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام قابل امام جمعه موقت قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در مراسم یادبود ایت‌الله هاشمی که با حضور مسئولین، بسیجیان و مردم آبیک در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد، اظهار دکرد: مرگ برای همه حق است، کسی باورش نمی‌شد آقای هاشمی با آن همه سوابق ظرف ۱۵ دقیقه از دنیا رفت؛ نباید مست قدرت شویم و بدانیم همه ما رفتنی هستیم.

وی افزود: رهبر عظیم الشأن فرمودند اکنون این مبارز قدرتمند تمامی اعمال خود را به نزد خداوند می‌برند؛ خداوند به تمامی اعمال ما آگاه است.

این مسئول با اشاره به اینکه در مورد جناب هاشمی دو نوع اظهار نظر صورت گرفته است، ادامه داد: امروز اظهارنظرها درباره مرحوم هاشمی با افراط و تفریط همراه است پس مراقب باشید؛ مگر شما به قرآن و خداوند معتقد نیستید خداوند تمامی حرف‌ها و اعمال ما را می‌نویسند.

وی خاطرنشان کرد: یک عده از جمله فراری و ضد انقلابی‌ها که به نماز جمعه به امامت آیت‌الله هاشمی آمدند و با کفش نماز خواندند و فکر می‌کردند، می‌توانستند از کنار هاشمی به جایی برسند امروز به هاشمی ناسزا می‌گویند.

وی تصریح کرد: ضدانقلاب‌ها امروز دیدند آقای هاشمی گفت من به رهبری عشق می‌ورزم از وی ناامید شدند همانطوری که مرحوم طالقانی که در دوره ای به منافقان میدان داده بود و بعد که دید ضدانقلاب به او دل بسته است خطاب به آنها گفت شما جوجه کمونیست‌ هستید و آنها ناامید شدند؛ در این دوره نیز اینها گروهی ظالم نسبت به آقای هاشمی بودند و سعی داشتند از وی به نفع خود بهره‌برداری کنند.

امام جمعه موقت قزوین متذکر شد: در دوره های گذشته زمان دولت اصلاحات سران این دولت همه عزت ایران را به پای شیرین عبادی ریخت اما همین خانم با کشف حجاب خود در کشورهای خارجی علیه اسلام و ایران حرف می‌زند و امروز به آقای هاشمی توهین می‌کند؛ حواسمان جمع باشد که بعضی شعارها چه چیزهایی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گروهی بودند که آنچنان هاشمی را منزه کردند که انگار قدیس بود و گفتند چرا از هاشمی انتقاد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: هاشمی سوابق خدمتش در نظام و استقاومتش برای پیروزی انقلاب در رده اول و غیر قابل انکار است و هیچ کس نباید منکر این زحمات باشند و در دفاع از رهبری کارهای خوبی کردند و در خطبه‌های تهران وی دشمن را مأیوس می‌کرد ولی این اواخر روند خود را تغییر داده بودند و آمریکا را کدخدا می‌دانست.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره آقای هاشمی، متذکر شد: افرادی که می‌گوید آقای هاشمی تمامی تلاشش در مقابل آمریکا بود باید در مقابل خداوند جواب بدهند؛ زیرا در آخر رفتارشان کاملا متفاوت بود.

قابل ادامه داد: هاشمی کار را به جایی رساند که عده‌ای بگویند آن‌هایی که از ولایت در فتنه ۸۸ دفاع کردند مقصر هستند؛ هاشمی در این فراز و نشیب‌های تاریخ قدم‌هایی برداشتند. وسوسه‌های دشمنان در بهره‌برداری از این دیدگاه‌های متقاوت به خصوص از فتنه ۸۸ به بعد، باعث نشد هیچ خللی در محبت ایشان به رهبری ایجاد شود.

وی با اشاره به آیه ۲۸۱ سوره بقره قرآن به همه ما یادآوری می‌کند که به سوی او باز خواهیم گشت، گفت: وقتی به سوی خدا بازگردید همه اعمال شما را در جلوی شما می‌گذارند، روز قیامت کسی به شما ظلم نمی‌کند و عین عمل خودتان به سوی شما بازمی‌گردد.

ایران قدرتی است که مقابل آمریکا ایستادگی می‌کند
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: تلاش دنیای شما نقشی در عالم هستی ایجاد می‌کند. اعمال ما در این عالم اثراتی دارد یا خیر و یا شر، محاسبه الهی این موج عمل شما را جمع‌بندی می‌کند و به سوی ما باز می‌گرداند.

وی اضافه کرد: بعضی از اعمال اثراتش سالیان سال ادامه دارد؛ اعمال ما دایره و شعاع تأثیر دارد کسی یک سخن می‌گوید و این سخنش اثراتی در پی دارد.

این مسئول مطرح کرد: رضاخان دستور کشف حجاب داد و می‌بینید که پیامد آن تا به امروز ادامه دارد و به همین دلیل به حساب‌ها در قیامت رسیدگی می‌شود. خدا مجموعه اعمال ما را در قیامت همه را به ما تحویل می‌دهد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما یک قدم بزرگ بود در دل تاریکی حکومت ۲ هزار و پانصد ساله شاهنشاهی توسط امام این کاخ فرو ریخت.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه قرار است در انقلاب اسلامی احکام الهی اجرا شود، گفت: شهیدان بهشتی، رجایی و افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و صدها بزرگ دیگری که در راه خدا صبوری کردند و در شکنجه‌گاه‌های ساواک شکنجه شدند تا پایه‌های نظام پای بگیرد.

وی عنوان کرد: یکی از نویسنده‌های مصری نوشت دیروز ایران همانند امروز ما بود و در زیر سلطه ظالمان بود و ایران تنها با رهبری یک فرد توانست به جایی برسد که امروز مقابل ظلم ایستادگی می‌کند؛ اما مصر همچنان در منجلاب است و این جز به دست یک رهبری که از هیچ ظالمی هراسی ندارد.

قابل اضافه کرد: گویا تنها ایران قدرتی است که مقابل آمریکا ایستاده و کاندیداهای آمریکا تنها کلامشان حول ایران بود.

امام جمعه موقت قزوین اظهار داشت: ما باید زحمات هاشمی را قدر بدانیم، اعمالی داشتند که لسان ما قادر به بیان نیست. فتنه خط قرمز نظام است و نباید بنا یه فرمایشات مقام معظم رهبری از آنها به کار گرفته شود و اگر شود این کار خیانت به نظام و ملت است.
انتهای پیام/2002
منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان