۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین قزوین بزرگترین قطب تولید انگور و کشمش در کشور است
کد خبر: ۲۲۴۳۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت: ۸:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تاکستان در مجلس :

قزوین بزرگترین قطب تولید انگور و کشمش در کشور است

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی کشور ایران از جمله پسته، خرما، زعفران مزیت رقابت با محصولات کشاورزی سایر کشورها را دارد.

قزوین بزرگترین قطب تولید انگور و کشمش در کشور است
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان اظهار کرد: قزوین یکی از بزرگترین قطب‌های تولید کننده انگور و کشمش در کشور است.

وی افزود: در رابطه با خرید تضمینی و تخصیص یارانه تلاش‌های زیادی در مجلس انجام داده‌ایم که در دستور کار مجلس قرار گرفته و امیدواریم با حل این مسئله نگرانی کشاورزان کاسته شود.

نماینده مردم تاکستان با اشاره به توسعه تعاونی‌های مناسب در عرصه‌های مختلف کشاورزی، گفت: ایجاد این اتحادیه‌ها می‌تواند گام موثری در بخش کشاورزی باشد و همچنین موجب کاهش وابستگی به دولت در زمان فروش محصولات میشود.

این مسئول بیان کرد: کل جهان به لحاظ تفکرات استکباری مخالف پیشرفت کشور ما و حضور در بازارهای بین‌المللی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی هستند.

طاهرخانی افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی کشور ایران از جمله پسته، خرما، زعفران مزیت رقابت با محصولات کشاورزی سایر کشورها را دارد.

نماینده مردم تاکستان با اشاره به توانمندی و عدم وابستگی پسته رفسنجان به بخش‌های دولتی ابراز کرد: با توجه به وجود اتحادیه‌های قوی و عملکرد مناسب، این محصول توانست هم‌تراز با بسیاری از محصولات کشورهای دیگر در بازارهای بین المللی مطرح شود.

وی در پایان گفت: بزرگترین و عملی‌ترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است که مسئولین حاکمیتی باید ابزار آن را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا آن‌ها بتوانند به اهداف بلند خود دست یابند.
انتهای پیام/2002
منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان