۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توسعه‌ آستان مقدس امامزادگان هم‌افزا باشند نه رقابتی
کد خبر: ۲۲۲۸۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۹ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد

توسعه‌ آستان مقدس امامزادگان هم‌افزا باشند نه رقابتی

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید طرح‌های توسعه‌ای امامزادگان هم‌افزایی فرهنگی و معنوی را برای استان به ارمغان بیاورند و از رقابتی عمل کردن در این حوزه پرهیز کرد.

 توسعه‌ آستان مقدس امامزادگان هم‌افزا باشند نه رقابتی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز(پنج شنبه) در جلسه ستاد ساماندهی امام‌زاده حسین (ع) که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: روشن کردن سریع تکلیف کسانی که در اطراف امام‌زاده حسین (ع) صاحب ملک و خانه هستند یک وظیفه دینی و شرعی است و نباید مردم را در بلاتکلیفی رها کرد.

وی تصریح کرد: طرح توسعه‌ای امام‌زاده حسین (ع) باید منطقی صورت بگیرد و در آن نیازهای استان مورد توجه قرار گیرد و بر مبنای آن عمل شود.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید تناسب توسعه امام‌زاده حسین (ع) را با حرم‌ پیامبر (ص)، حرم‌ امام علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام رضا (ع) در نظر بگیریم و بر اساس آن عمل نماییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: باید با نگاه به بقاع متبرکه اصلی و در نظر گرفتن حرمت آن‌ها دست به کارهای توسعه‌ای بزنیم و در برجسته‌سازی بقاع متبرکه استان، از بقاع متبرکه اصلی پیشی نگیریم و بر مبنای نگاه ملی و فراملی کار را پیش ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: سازگاری طرح توسعه آستان مقدس امام‌زاده حسین (ع) با طرح‌های دیگری که در قزوین در حال اجراست و یا قرار است بعدها اجرایی شود، بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر برای آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل (ع) طرح توسعه‌ای در نظر گرفته شده است که پاسخ‌گوی بسیاری از نیازهای استان و شهر قزوین است و باید تلاش کنیم تا طرح توسعه‌ای آستان مقدس امام‌زاده حسین (ع) و سایر امامزادگان هم‌افزایی فرهنگی و معنوی را برای استان به ارمغان بیاورند.

عابدینی بیان کرد: باید توسعه آستان‌های مقدس امام‌زادگان به گونه‌ای باشد که هر یک از آن‌ها قطعات پازل جامع و مؤثر باشند و از نگاه‌های منطقه‌ای در طرح‌های توسعه‌ای پرهیز شود.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: مشارکت‌های همه دستگاه‌های متولی باید کاملاً شفاف باشد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم؛ ضمن این‌که این شفاف‌سازی نباید سرعت کار را کاهش دهد.

وی ابراز داشت: خداوند دستور داده که امانت‌ها را به اهلش بسپارید و باید این رسالتی که بر عهده داریم را به عنوان یک امانت الهی در نظر گرفته و به بهترین شکل انجام دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان