۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آمار ۹ درصدی اعتیاد بانوان در استان نگران کننده است/ قزوین جزو ۶ استان اول در حوزه طلاق
کد خبر: ۲۲۲۲۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۶ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

آمار ۹ درصدی اعتیاد بانوان در استان نگران کننده است/ قزوین جزو ۶ استان اول در حوزه طلاق

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین عنوان کرد: متاسفانه قزوین جزو ۶ استان اول در حوزه طلاق است و در بحث کاهش ازدواج جزو سه استان اول کشور است که این آمار نگران کننده است.

آمار ۹ درصدی اعتیاد بانوان در استان نگران کننده است/ قزوین جزو ۶ استان اول در حوزه طلاق
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به فعالیت‌های حوزه بانوان استانداری طی 9 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: برای حوزه حجاب و عفاف به جای عملکرد و فعالیت‌های سلبی باید برنامه‌های ایجابی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: برای حل مشکلات بانوان در حوزه‌های مختلف دیداری با اکثر مدیران کل سازمان‌های مختلف استان برگزار کردیم و درخواست‌هایی برای ایجاد فضای اشتغال و کارآفرینی و بهبود فضای کاری بانوان با مدیران کل مطرح شد.

این مسئول ادامه داد: با همکاری امور زنان بحث "تاب آوری اجتماعی" در دستور کار قرار گرفته است که موضوع اول این طرح طلاق است؛ زیرا یکی از علل افزایش طلاق عدم آگاهی همسران از مهارت‌های کافی در زندگی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی تعامل زوجین اذعان کرد: این مهارت‌های ده گانه در حوزه‌های آگاهی سلامت جسمی و روانی، ارتقای فرهنگ شهرنشینی، میزان تحمل پذیری خانواده‌ها، آگاهی از مهارت‌های حل مسئله، افزایش اعتماد به نفس و آموزش مدیریت مصرف در خانواده برنامه ریزی شده است.

بیدخام با اشاره به افزایش مصرف قلیان و سیگار توسط بانوان عنوان کرد: هم اکنون برخی بانوان با هدف تناسب اندام به سمت مصرف داروهای غیرمجاز روی آورده‌اند که بیشتر این داروها اعتیادآور است، هم اکنون آمار اعتیاد بانوان از 3تا 5 درصد سال 91 به 9 درصد افزایش یافته که نگران کننده است.

وی ابراز کرد: در چندماه اخیر کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد برای مشاوران سازمان‌های اجرایی استان برگزار شده است که در این طرح‌ها هدف این است که برای بهبودیافتگان زمینه اشتغال‌زاییی ایجاد شود.

به 30 زن بدسرپرست تسهیلات کارآفرینی پرداخت شد

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین بیان کرد: برای ایجاد اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان بیکار در حوزه کشاورزی تفاهم نامه‌ای با جهاد کشاورزی استان امضا شده است تا برخی اراضی در حوزه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی به سمن‌های بانوان واگذار شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین المللی شکوفایی شهری با سرفصل زنان گفت: این تفاهم نامه با همکاری شهرداری قزوین امضا شد و دبیرخانه آن در استان است که ریاست آن را خانم ملاوردی برعهده دارد، هدف این دبیرخانه تعیین شاخصه‌های زنان در شکوفایی شهری توسط اساتید حوزه و دانشگاه است.

این مسئول اعلام کرد: برای حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست و ایجاد اشتغال‌زایی برای زنان توانمند کارآفرین تفاهم نامه ای با بانک کارآفرین امضا شده که تا به امروز به 30 نفر تسهیلات پرداخت شد و برای 11 نفر پرونده تشکیل شده است.

وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعاتی زنان توانمند با همکاری معاونت فناوری اطلاعات شهرداری قزوین خبر داد.

بیدخام یادآور شد: طرح جامع اشتغال‌زایی بانوان بدسرپرست و بی سرپرست در حال پیگیری است و مخاطبان از طریق بهزیستی و کمیته امداد به سمن‌ها معرفی می‌شوند و در این سمن‌ها پس از بررسی توانمندهای این زنان آنها برای ایجاد کارآفرینی مورد آزموش قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین عنوان کرد: زنان در عرصه تصمیم گیری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید حضور فعال داشته باشند، متاسفانه قزوین جزو 6 استان اول در حوزه طلاق است و در بحث کاهش ازدواج جزو سه استان اول کشور است که این آمار نگران کننده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

یک نفر از مردم عادی / ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

همه نگرانند اما که میحواد مساله رو حل کنه خدا میدونه ..... اینهمه مسئول ولی هنوز در مورد وظیفه شون توجیه نشدن و منتظرن از اسمون کسی بیاد مسائلو حل کنه .....
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان