۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جایگاه نگهداری حیات وحش برای پیشگیری از آنفلوانزا ضدعفونی شد
کد خبر: ۲۲۱۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳۰ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

در بوئین زهرا؛

جایگاه نگهداری حیات وحش برای پیشگیری از آنفلوانزا ضدعفونی شد

بوستان امام علی (ع) شهر بوئین زهرا با هدف پیشگیری از آلودگی با ویروس آنفلوانزا توسط دامپزشکی ضدعفونی شد

جایگاه نگهداری حیات وحش برای پیشگیری از آنفلوانزا ضدعفونی شد
دکتر مهدی مهرزاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: با عنایت به گزارش مواردی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اداره دامپزشکی بوئین زهرا، محل نگهداری پرندگان و حیوانات پارک امام علی بوئین زهرا را ضدعفونی کرد.

وی در تشریح این خبر گفت: بررسی و پایش مستمر بیماری‌ها از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است و در همین راستا اداره دامپزشکی بوئین زهرا با اعزام اکیپ‌های از کارشناسان دامپزشکی، اقدام به بررسی مستمر مراکز نگهداری طیور شهرستان و روستاها می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به بازدید عموم مردم از بوستان امام علی(ع) و حیات وحش این مجموعه، اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا، در راستای پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های مشترک دام و طیور، عملیات ضدعفونی و پاک سازی را برای از بین بردن عوامل عفونی شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها به عنوان اقدامی پیشگیرانه در بروز بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک به اجرا درآورد.

وی در پایان با اشاره به شرایط حساس منطقه از مردم خواست از خرید و فروش طیور زنده بومی، بوقلمون و بخصوص پرندگان آبزی مانند اردک و غاز جدا خودداری کرده و در صورت بروز هرگونه تلفات، موارد را به این اداره اطلاع دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان