۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پشت صحنه استعفاء مسؤل راه‌آهن چیست؟
کد خبر: ۲۱۷۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۹ ساعت: ۱۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

اقدامی برای عدم ورود ناظران به ماجرای سیستم کنترل هوشمند قطار؛

پشت صحنه استعفاء مسؤل راه‌آهن چیست؟

برخی منابع مطلع، پشت صحنه استعفاء مدیر عامل راه‌آهن را اقدامی برای عدم ورود ناظران به ماجرای سیستم کنترل هوشمند قطار و فرار به جلو جهت عدم پی‌گیری فساد در راه‌آهن می‌دانند.

 پشت صحنه استعفاء مسؤل راه‌آهن چیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دکتر رضا سراج طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:
پشت صحنه استعفاء مسؤل راه‌آهن چیست؟
 
مقدمه:
در نگاه اول، استعفاء مدیر عامل راه‌آهن اقدامی برای خارج ساختن وزیر راه از فشار افکارعمومی تحلیل شد اما ظاهرا دلایل مهم‌تری در پشت صحنه استعفاء مدیر راه‌آهن وجود دارد.

جلوگیری از افشاء برخی مسائل در راه‌آهن:
برخی منابع مطلع، پشت صحنه استعفاء مدیر عامل راه‌آهن را اقدامی برای عدم ورود ناظران به ماجرای سیستم کنترل هوشمند قطار و فرار به جلو جهت عدم پی‌گیری فساد در راه‌آهن می‌دانند. ماجرا از این قرار است که برخی مدیران ارشدراه آهن، با ایجاد شرکت‌هایی بنام خود و یا همسرانشان، کارفرما، مجری، ناظر و تحویل گیرنده سیستم 400 میلیارد تومانی کنترل هوشمند بودند که نتیجه‌اش این فاجعه شده است. سیستم کنترل هوشمند قطار در 18 ماه اخیر 2000 بار اعلام خطای اشتباه داشته است اما درگزارش اولیه، راه‌آهن هیچ اشاره‌ای به ایراد فنی سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) نکرده است. در روز برخورد دو قطار مسافری، سیستم کنترل اتوماتیک قطار باز هم اعلام خطا می‌کند و از قضا این اعلام این بار واقعی بوده اما به‌دلیل سابقه قبلی، به این اخطار بی‌توجهی می‌شود. 

نتیجه:
با این تفاسیر لازم است به حرمت خون زائران ثامن الحجج (ع) و خانواده‌های داغدیده، نهادهای نظارتی و مدعی‌العموم به پشت صحنه استعفاء مسؤل راه‌آهن ورود کنند تا آشنا مشاور روحانی درباره استعفاء مدیرعامل راه‌آهن نگوید : «مدیری توانمند پیاده شد تا قطار اعتماد عمومی به مقصد برسد.» 




انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان