۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جدیدترین مصوبه پرحاشیه شورای شهر الوند چیست؟
کد خبر: ۲۱۷۰۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

در کمتر از ۸ ماه مانده به پایان دوره چهارم شورا؛

جدیدترین مصوبه پرحاشیه شورای شهر الوند چیست؟

جدیدترین مصوبه شورای اسلامی شهر الوند در کمتر از ۸ ماه مانده به پایان دوره چهارم شورای اسلامی جذب ۵ نفر با پوشش مشاور شهردار است که در بین آنها اسامی برخی از فرزندان مسئولین شهر به چشم می خورد.

جدیدترین مصوبه پرحاشیه شورای شهر الوند چیست؟
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ در حالی که کمتر از هشت ماه به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است تلاش‌های فراوانی از طرف اعضای شورای شهر الوند برای تصاحب مجدد کرسی های شورای شهر در حال انجام است.

اما نکته حائز اهمیت از سوی رسانه‌ها و مردم شهر بررسی عملکرد اعضای محترم شورای اسلامی شهرالوند در دوره چهارم می باشد.

اگر بخواهیم نیم نگاهی به عملکرد شورای اسلامی دوره چهارم شهر الوند داشته باشیم و بررسی اجمالی کنیم شاهد آن خواهیم بود که شورای اسلامی دوره چهارم شهرالوند در مقاطع مختلف و حساس تصمیم گیری برای شهر وحدت نظر لازم را نداشته اند.

البته اختلاف نظر و سلایق در ترکیب شورا امری طبیعی و لازم است اما عدم وحدت نظر در تصمیمات حساس شورای اسلامی دوره چهارم شهر الوند در بعضی مقاطع زمانی به اندازه ای بود که اختلافات به میان مردم کشیده شد.

از اختلاف نظرهای جدی اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر الوند می‌توان به همان روزهای نخست آغاز به کار و انتخاب شهردار اشاره کرد؛ در همان ایام بود که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر ادبیات “انتخاب چوب خشگ” را وارد تصمیمات شورای شهر نمودند تا بتوانند مدیریت ده سال شرکت شهرصنعتی البرز را حفظ نمایند.

البته مدت زمان طولانی نگذشته که تا ادبیات”انتخاب چوب خشک” با شکست سنگینی مواجه شد و اتفاقات روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در تالار شهرالوند و عدم پاسخگویی و ناکارآمدی یحیی پور شهردار وقت باعث شد تا ساعتی قبل از جلسه استیضاح مجبور به استعفا شود تا بسیاری از شائبه‌ها و سوالات از دوره مسئولیت ایشان بعنوان شهردار بدون پاسخ باقی بماند.

در مقطع زمانی بعد از استعفای یحیی پور شهردار وقت شکل جدیدی از وحدت در صحن شورای اسلامی شهر شکل گرفت که مجددا برخی از اعضای شورا برای حفظ مدیریت شرکت شهرصنعتی البرز به صورت شبانه نظر دو تن از اعضای شورا را با پس گرفتن امضای آنها در انتخاب علیپور به عنوان شهردار جدید رقم زدند تا ادبیات جدید “پس گرفتن امضا”برای بقا مدیریت شرکت شهرصنعتی البرز نیز در تاریخ شهر الوند ثبت شود.

از دیگر موارد اختلاف نظر در شورای اسلامی شهر الوند موضوع شرکت‌های شهرصنعتی تابع شهرداری الوند است که بحث مدیریت شرکت شهرصنعتی کرمانشاه با حاشیه‌های مدرک تحصیلی مدیرعامل و فروش زمین‌های آن باعث شد تا نخبگان و مردم حساسیت ویژه ای به نسبت به این موضوع پیدا کنند.

اما موضوع جذب نیروی انسانی در این شرکت‌های تابع نیز از دیگر موارد شائبه برانگیز تصمیمات شورای اسلامی دوره چهارم شهر است که چگونه برای جذب یک آتش نشان در سازمان آتش‌نشانی هزاران نفر در آزمون‌های مختلف شرکت می‌کنند و در آخر نیز تعداد اندکی جذب می‌شوند اما در این شرکت‌ها به واسطه نسبت‌های فامیلی افراد متعدد بدون حتی یک آزمون به کارگیری می‌شوند.

اما در جدیدترین مصوبه شورای اسلامی شهر الوند در کمتر از ۸ ماه مانده به پایان دوره چهارم شورای اسلامی ۵ نفر با پوشش مشاور شهردار به کارگیری می‌شوند که در بین آنها اسامی برخی از فرزندان مسئولین شهر به چشم می‌خورد. آیا اینگونه تصمیمات تبعیض آمیز بین جوانان شهر به دور از عدالت نیست؟

قطعا این مصوبات جوانان نخبه و مستعد شهر را نا امید کرده و نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بی اعتماد خواهد کرد.
انتهای پیام/2002
منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان