۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین معنویت مهم‌ترین مشخصه نیروهای نظامی ایران است
کد خبر: ۲۱۶۸۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۵ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش:

معنویت مهم‌ترین مشخصه نیروهای نظامی ایران است

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب نسبت به ارتش و نیروهای مسلح، اعلام کرد: معنویت مهم‌ترین مشخصه نیروهای نظامی ایران است.

معنویت مهم‌ترین مشخصه نیروهای نظامی ایران است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی و ارشد نظامی ارتش ج.ا.ا در منطقه قزوین و زنجان، پیش از ظهر امروز در سالن 29 فروردین لشگر16 زرهی قزوین برگزار شد.
امیر محمد فهمیده، معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش در این مراسم ابراز کرد: ایران دارای 3 موقعیت جغرافیایی برجسته است که شامل اتصال به اوراسیا، داشتن سواحل طولانی 2 هزار و 700 کیلومتری و داشتن گذرگاه تنگه هرمز که روزانه 18 میلیون بشکه نفت از آن تبادل می‌شود.
وی افزود: ایران در طول تاریخ به دلیل موقعیت استراتژیک مداوم زیر سلطه بود و با روی کار آمدن انقلاب اسلامی و حاکمیت معنویت در ایران، حساسیت بر روی ایران بیشتر شد.
امیر فهمیده عنوان کرد: یکی از مولفه‌های بسیار مهم برای استقرار جوامع کنونی، وجود نیروی مسلح مقتدر است و هرچه این نیرو به روز باید مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی رونق بهتری می‌گیرد.
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش یادآور شد: اندیشه دفاعی امام خمینی(ره) حرکت‌های بزرگی را برای انقلاب رقم زد که اولین آن در 29 فروردین 58 صورت گرفت که ایشان از ارتش حمایت کرده و از مردم خواستند حامی ارتش باشند.
وی اضافه کرد: دومین اقدام امام در اوایل انقلاب دستور تشکیل سپاه پاسداران در اردیبهشت همان سال بود که جوانان پرشور انقلابی و متخصص وارد عرصه نظامی شوند و سومین اقدام ایشان هم دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج بود که حضور مردم را در عرصه نظامی پررنگ می‌کرد.
امیر فهمیده با اشاره به تلاش‌های ارتش در دوران دفاع مقدس، اعلام کرد: دفاع مقدس موجب شد که ارتش بنابر قول مقام معظم رهبری به ارتش کارآمد، دین دار، حزب الله تعبیر شود.
وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) برای نظام اسلامی هندسه‌ای چید که اضلاع آن رهبر مدبر، نیروهای نظامی آماده و مردم تشکیل می‌دهند و با این هندسه انقلاب اسلامی به سوی تمدن بزرگ اسلامی می‌رود.
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: این هندسه مقدس ارمغان بسیار بزرگی برای دنیای امروز محسوب می‌شود زیرا امروزه به معنای واقعی کلمه خلا معنوی در دنیا وجود دارد.
وی در ادامه گفت: راهبرد انقلاب اسلامی پس از 8 سال دفاع مقدس، بالا بردن توان نظامی عملیاتی و تهاجمی بود که همه این موارد با حاکمیت اخلاق و روحیه معنوی اتفاق افتاده است.
این مسئول نظامی تاکید کرد: مولفه‌های نظامی افزایش قدرت کشور است که این قدرت در خدمت دین و اخلاق می‌باشد.
امیر فهمیده در پایان گفت: نیروهای مسلح با اقتدار، وحدت و آمادگی بالا در همه عرصه‌ها گوش به فرمان رهبر بصیر انقلاب هستند تا امنیت انقلاب اسلامی را حتی فراتر از مرزهای کشور تامین کنند.
انتهای پیام/7006


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان