۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۸ ماه است حقوق نگرفته‌ایم/ در امرار معاش خود با مشکلات جدی روبرو شده‌ایم
کد خبر: ۲۱۶۵۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۲ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

هم اکنون؛ کارگران کارخانه شیشه قزوین در تجمع مقابل شرکت:

۸ ماه است حقوق نگرفته‌ایم/ در امرار معاش خود با مشکلات جدی روبرو شده‌ایم

کارگران کارخانه شیشه قزوین در اعتراض به تعویق ۸ ماهه پرداخت حقوق‌های خود هم اکنون مقابل این کارخانه تجمع کرده‌‌اند.

۸ ماه است حقوق نگرفته‌ایم/ در امرار معاش خود با مشکلات جدی روبرو شده‌ایم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، طی تماس یکی از کارگران کارخانه شیشه قزوین واقع در جاده رشت، از تجمع کارگران این کارخانه در مقابل درب ورودی شرکت مطلع شدیم.

این کارخانه با 320 کارگر در بخش‌های تولید شیشه‌های دوجداره، سکوریت و ضد گلوله فعالیت می‌کند و به گفته کارگران مشغول در این شرکت، روند فروش و تولید به خوبی انجام می‌شود و درآمد میلیاردی حاصل از فروش تولیدات مشهود است.

بنابر اظهارات فرد تماس گیرنده کارگران این کارخانه در سال جاری هیچگونه حقوقی دریافت نکرده و در امرار معاش خود دچار مشکلات شدیدی شده‌اند.

کارگران این کارخانه به سه بخش استخدامی، قراردادی و پیمانکاری تقسیم می‌شوند که کارگران استخدامی و قراردادی 2 ماه اول سال را حقوق دریافت کرده‌اند و 6 ماه است هیچگونه دستمزد دیگری دریافت نکرده‌اند اما کارگران پیمانکاری 8 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگر، مدیران این کارخانه عیدی سال گذشته نیز هنوز را به کارگران پرداخت نکرده‌اند و علارغم جریان داشتن روند تولید و فروش، مدیران شرکت حقوق کارگران را با وعده و عید به تعویق می‌اندازند.

کارگران این شرکت طی نامه‌هایی به استانداری، فرمانداری و شورای شهر مشکلات خود را بیان کرده‌اند اما در این 8 ماه هیچگونه اقدامی در جهت رفع مشکل کارگران این شرکت انجام نشده است.

به گفته این کارگر معترض در سفر رئیس جمهور به قزوین تمام کارکنان به صورت مکتوب و تماس با سامانه 111 مشکلات خود را ثبت و درخواست رسیدگی داشته‌اند اما همچنان مشکلات وجود دارد و سامانه 111 نیز پاسخگو نیست.

کارگران این کارخانه هم‌اکنون در مقابل این شرکت تجمع کرده‌ و خواستار رسیدگی مسئولین به مشکلاتشان هستند.

انتهای پیام/9003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان