۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دریافت تسهیلات بهین یاب توسط ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی /۶۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال جاری تحقق می‌یابد
کد خبر: ۲۱۶۴۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۰ ساعت: ۱۷:۴۸ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیرصنعت در امور تولید خبر داد:

دریافت تسهیلات بهین یاب توسط ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی /۶۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال جاری تحقق می‌یابد

قائم مقام وزیرصنعت در امور تولید در حاشیه بازدید از مراکز صنعتی قزوین، ابراز کرد: تا کنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی تسهیلات بهین یاب دریافت کرده‌اند.

دریافت تسهیلات بهین یاب توسط ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی /۶۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال جاری تحقق می‌یابد
رضا رحمانی، قائم مقام وزیرصنعت در امور تولید در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره سامانه بهین یاب ابراز کرد: تاکنون بیش از 32 هزار واحد صنعتی که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند به بانک‌ها معرفی شده اند.
وی افزود: تعدادی ازین واحدها از گرفتن تسهیلات منصرف می‌شوند و بخشی هم توسط بانک‌ها به دلیل مسائلی مانند ضمانت کنارگذاشته می‌شوند.
رحمانی اعلام کرد: تا کنون حدود 13 هزار و 700 واحد توانسته‌اند ازین تسهیلات با مبلغ 10 هزار و 300 میلیارد تومان استفاده کنند.
وی یادآور شد: برنامه دولت این است که حداقل 16 هزار میلیارد تومان در ذیل برنامه رونق اقتصادی و خروج از رکود سال 95 برای این طرح صرف کند.
قائم مقام وزیرصنعت در امور تولید تاکید کرد: مشکل اول واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط، مشکل مالی و تامین سرمایه در گردش است لذا این به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی است.
وی در ادامه گفت: این طرح از اول اردیبهشت انجام شده و همکاری بانک‌ها روان و خوب بوده همچنین دستگاه‌های دیگر مانند سازمان مالیاتی و بیمه و دیگر دستگاه ها در یک پکیچ در حال همکاری هستند تا مشکلات مالی واحدهای صنعتی کم شود.
رحمانی خاطر نشان کرد: واحدهایی که مشمول دریافت تسهیلات شده اند توسط همکاران من بررسی خواهند شد تا ببینیم نتیجه چطور بوده است و این نتیجه تا پایان آبان یا آذر ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: این واحدها با دریافت تسهیلات یا فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کرده اند و یا فرصتهای شغلی قبل را تثبیت کرده‌اند.
قائم مقام وزیرصنعت در امور تولید گفت: با نظارت و ارزیابی بر نحوه توزیع و مصرف تسهیلات بهین یاب تلاش می شود هیچ انحرافی در مسیر پرداخت ایجاد نشود تا به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.
رحمانی یادآورشد: انتخاب واحدها در سه مرحله پایش شده که قبل از پرداخت در سازمان های صنعت، جهاد کشاورزی و کار گروه استانداری و یک مرحله هم بانک‌ها کنترل می‌کنند تا کسانی که واقعا شرایط را دارند از حمایت دولت برخوردار شوند.
وی بیان کرد: تامین زنجیره مس و فولاد، تقویت واحدهای کوچک و متوسط، خوشه سازی، تقویت تشکل های صادراتی، نوسازی صنایع فرسوده، فعال کردن واحدهای نیمه فعال از دیگر رویکردهای وزارتخانه در رونق فضای کسب و کار است.
وی تصریح کرد: برای افزایش صادرات هم به واحدهای بزرگ تسهیلات پرداخت می‌کنیم که در این راستا مقدمات کار فراهم شده است.

قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید اظهارداشت: امسال ۱۰ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته صادرات رشد خواهد یافت که این امر به اشتغال و تولید هم کمک خواهد کرد.
رحمانی گفت:در سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی محقق شد و امسال در صورت افزایش ۲۰ درصد امیدواریم ۶۰ میلیارد دلار صادرات محقق شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان