۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جایزه ملکه انگلیس باعث سرافکندگی است نه خوشحالی/ جایزه را به "ملت ایران" حواله ندهید!
کد خبر: ۲۱۶۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

درباره واکنش عجیب سخنگوی وزارت خارجه

جایزه ملکه انگلیس باعث سرافکندگی است نه خوشحالی/ جایزه را به "ملت ایران" حواله ندهید!

موسسه مطالعاتی چتم هاوس ظریف و جان کری را به عنوان برندگان جایزه سال خود معرفی کرده. این موسسه جایزه سال خود را به نیابت از ملکه انگلیس می دهد! سخنگوی وزارت خارجه هم از طرف ظریف این جایزه را متعلق به ملت بزرگ ایران دانسته!

جایزه ملکه انگلیس باعث سرافکندگی است نه خوشحالی/ جایزه را به "ملت ایران" حواله ندهید!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،موسسه مطالعاتی چَتم هاوس، وابسته به انگلیس محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا را به عنوان برندگان جایزه سال خود معرفی کرده است.
 این موسسه اعلام کرده امسال جان کری و محمد جواد ظریف به دلیل نقش مهمی که در سال 2015 در موفقیت مذاکرات ایران و 1+5 داشتند، شایسته این عنوان تشخیص داده شده اند.

موسسه مطالعاتی چتم هاوس، جایزه سال خود را به نیابت از ملکه انگلیس می دهد که در آن کشور، نماد اقدام فراحزبی وانمود شده است!

بلافاصله پس از اعلام این موضوع، سخنگوی وزارت خارجه در اظهاراتی عجیب و قابل تامل، به این جایزه بالیده و گفته است: ظریف این جایزه را متعلق به ملت بزرگ ایران می داند(!) که توانستند با مقاومت و خردورزی در برابر فشارها و تحریم های سال های اخیر سربلند بیرون آیند.

پرواضح است که ملت بزرگ ایران، آن گونه که سخنگوی وزارت خارجه گفته، هرگز جایزه ای از طرف ملکه انگلیس را نخواهند پذیرفت.

البته جای شکرش باقی است که بهرام قاسمی اعلام کرده ظریف برای دریافت این جایزه در مراسم مذکور حضور نخواهد داشت هرچند دلیل این موضوع را "فشردگی برنامه ها و مشغله کاری فراوان" عنوان کرده است! نتیجه ساده اظهارات قاسمی این است که اگر برنامه ها و مشغله های ظریف فشرده نبود، او احتمالا به مراسم مذکور می رفت تا این جایزه انگلیسی را دریافت کند!

اکنون سوالی که مطرح است اینکه جایزه ای که از طرف ملکه انگلیس و آن هم به صورت مشترک با وزیر خارجه آمریکا به عنوان نماد استکبار، به وزیر ایرانی اعطا شده باعث افتخار است که آن را متعلق به همه مردم ایران بدانیم؟!

اطلاعات قابل تاملی نیز بر ابهامات اعطای این جایزه به ظریف افزوده است. اخیرا ديويد سانگر خبرنگار نیویورک تایمز گفته بود که روابط شخصي ظريف و كري "سرمايه بزرگي" براي امريكاست كه دولت بعدي اين كشور بايد قدر آن را بداند!

اکنون اعطای یک جایزه انگلیسی به ظریف و کری در حالی که آمریکا خوشحال از روابط شخصی این دوست، چه معنایی دارد؟



انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان