۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فرهنگ عاشورا به ما می‌آموزد سازش با آمریکا خیانت است/ زندگی حسینی و یزیدی باهم جمع نمی‌شود
کد خبر: ۲۱۵۹۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۸ ساعت: ۱۵:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

فرهنگ عاشورا به ما می‌آموزد سازش با آمریکا خیانت است/ زندگی حسینی و یزیدی باهم جمع نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فرهنگ عاشورا به ما می‌آموزد سازش با آمریکا و مستکبران خیانت است، گفت: مقابله با حکومت یزیدی در هر دوران و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر است.

فرهنگ عاشورا به ما می‌آموزد سازش با آمریکا خیانت است/ زندگی حسینی و یزیدی باهم جمع نمی‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در شهر شال برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار کرد: اگر امروز از ما بپرسند که از عاشورای امام حسین (ع) چه موضوعاتی یاد گرفته‌ایم هرکسی از دیدگاه خود به نکات مختلفی اشاره خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید درس‌های قیام‌های سیدالشهدا برای ما یادآوری شود، اذعان کرد: نیمه‌های ماه رجب سال 60 هجری بود که معاویه مرد و با مرگ وی دستگاه بنی امیه به همه مناطق کشور اسلامی در سراسر جهان نامه ارسال کرد و به همه استانداران اعلام شد برای یزید از مردم بیعت گرفته شود در صورتی که این موضوع خلاف قرارداد صلحی بود که با امام حسن(ع) بسته شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه قرار نبود حکومت دینی به سلطنت موروثی تبدیل شود، بیان کرد: در آن زمان در نامه‌ای که برای استاندار مدینه ارسال شده بود یک فرق با بقیه بیعت گرفتن‌ها داشت زیرا در آن تاکید شده بود از سه نفر یعنی حضرت اباعبدالله(ع)، عبدالله بن زبیر و عبدالله عبن عمر بیعت گرفته شود.

وی افزود: در آن ایام حاکمان یزید فقط از امام حسین (ع) نگرانی داشتند، نیمه‌های رجب این نامه به مدینه رسید و امام در مسجد مشغول نماز بودند که از سوی استاندار مدینه قاصدی به سوی امام رفت و ایشان را به استانداری دعوت کرد و امام فرمودند:" می‌بینم که طاغوت بنی امیه به درک واصل شده است."

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: امام حسین(ع) با 30 نفر از یاران خود نزد استاندار مدینه رفت و حاکم مدینه به امام حسین(ع) گفت که معاویه مرده و من وظیفه دارم برای یزید بیعت بگیرم، امام فرمودند: چرا در پنهانی و خلوتی شب؟ باید در انظار عمومی و در نزد مردم از من بیعت بگیرید." هدف امام این بود که مخالفت خود از بیعت با ظلم به مردم نشان دهد.

وی بیان کرد: اولین درس مدرسه عاشورایی این بود که امام حسین(ع) با امتناع از بیعت با یزید جبهه حق و باطل را برای ما ترسیم کرد و نشان داد که حق و باطل همیشه در همه فضاها و زمان‌ها باهم در تقابل هستند.

عابدینی با اشاره به اینکه همه جای دنیا چراغ راه عاشورا و کربلا روشن است، گفت: امام حسین(ع) در داستان عاشورا به همه عالم می‌گوید که عقبه نهضت من از آدم تا خاتم(ص) و بعثت و وحی و غدیر است و ختم راه من نیز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

وی عنوان کرد: در زمان بیعت گرفتن حاکم مدینه از امام حسین(ع)، ایشان خطاب به استاندار مدینه گفت:" خانواده ما معدن رسالت و نبوت است و خانه ما محل نزول وحی الهی بوده و ملائکه در منزل ما رفت و آمد داشتند" یعنی حضرت با این کلام خط حق را مشخص کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: سپس امام یزید را این‌گونه معرفی می‌کنند:" یزید فردی شراب خوار و اهل فسق و گناه به صورت آشکار است و به ناحق خون می‌ریزد."، درس این کلام امام این است که حق و باطل باید مرزهایش مشخص شود.

وی تصریح کرد: درس دوم مکتب امام حسین(ع) این است که ایشان نشان دادند خط وحی و رسالت تا ظهور منجی و تا قیامت ادامه دارد و همه ما در تمام لحاظ زندگی باید بدانیم در خط ایمان یا کفر قرار داریم.

امام‌جمعه قزوین افزود: در داستان کربلا امام نفرمودند من با یزید بیعت نمی‌کنم؛ بلکه ایشان برای نسل‌های آینده ارزش قائل شدند و راه حق طلبی را به همه مسلمانان نشان بدهند، گفتند:" هرکسی که با من شباهتی دارد با هرکسی که از جنس یزید است، بیعت نمی‌کند"، یعنی انسان عاقل و عادل با آدم قدرت طلب ظالم بیعت نمی‌کند این درس بسیار مهم نهضت سیدالشهداست.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام عاشورا راه ظلم ستیزی و مبارزه طلبی را به ما نشان داد، گفت: امام حسین(ع) راه همه مبارزان با طاغوت را از ابتدای تاریخ تا انتهای جهان به راه کربلا و عاشورا وصل کردند و هرکسی که امروز مقابله با استکبار و ظلم را هدف مسیر خود قرار داده است مثل شیخ زکزاکی، شیخ نمر و شیخ عیسی در راه امام(ع) قرار دارد.

عابدینی ابراز کرد: استاندار پیشین مدینه با شناختی که از یزید داشت به امام توصیه کرد که با یزد بیعت کند اما حضرت فرمودند:" فاتحه اسلام خوانده شده است زمانی که مثل یزید بر اسلام حاکم شود"؛ امام با این کلام به ما درس می‌دهد که صدام، رضاخان، حاکمان سعودی، اوباما و سران صهیونیستی هم نوعی یزید هستند که باید با آنها مقابله کرد یعنی امام تکلیف ما را تا قیامت مشخص کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به وصیت نامه امام حسین(ع) ابراز کرد: امام در وصیت نامه خود به یگانگانی خدا و رسالت پیامبر و حقانیت قیامت و وحی و قرآن اشاره کردند و فرمودند برای مقام و جایگاه قیام نکردم بلکه برای برپایی حق و امر به معروف و نهی از منکر و برپای دین جدم قیام کردم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط تصحیح پوشش و حجاب بانوان نیست، اذعان کرد: مقابله با حکومت یزیدی در هر دوران و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، امر به معروف و نهی از منکر است فرهنگ عاشورا به ما می‌آموزد سازش با آمریکا و استکبارگران خیانت است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: غلط می‌کند کسی که می‌گوید امام حسین(ع) با عمر سعد مذاکره کرد، امام به عمر سعد گفت دست از جهنم و کفر بردارد مدعیان امروز هم اگر جرأت دارند به آمریکا همین مطلب را بگویند؛ عده‌ای می‌خواهند حق و باطل را باهم مخلوط کنند زندگی یزیدی و حسینی باهم جمع نمی‌شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند:" آمریکا شیطان بزرگ است"، مدعیان امروز هم اگر جرأت دارند با آمریکا و سران کفر اینگونه صحبت کنند؛ قرآن به ما وعده داده آینده متعلق به اسلام و مستضعفان عالم است و ظلم نابود شده و زمینه ظهور منجی فراهم می‌شود.

عابدینی در پایان گفت: هم اکنون باید مراقب باشیم قیام امام تحریف نشود و همچنان در مسیر مکتب امام حسین(ع) حرکت کنیم و حق را تنها نگذاریم؛ امروز استکبار جهانی در باتلاق ننگ و ذلت گیر کرده‌اند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان