۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بازگردانده شدن ۷۵۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید/ اشتغال مهمترین مشکل۴۱ درصد از مردم قزوین است
کد خبر: ۲۱۵۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۶ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی رییس جمهور وعده داد:

بازگردانده شدن ۷۵۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید/ اشتغال مهمترین مشکل۴۱ درصد از مردم قزوین است

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال مهمترین مشکل ۴۱ درصد از مردم قزوین است، اظهار کرد: ۷۵۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگردانده می‌شود.

بازگردانده شدن ۷۵۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید/ اشتغال مهمترین مشکل۴۱ درصد از مردم قزوین است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، مراسم افتتاح ستاد مرکزی ارتباطات مردمی استان قزوین پیش از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و جمعی از مسئولین استانی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد.

شریعتمداری در این مراسم گفت: تاسیس سامانه الکترونیکی ارتباطات مردم و دولت با نام مخفف (سامد) طرح موفقی است که مردم می‌توانند از این طریق مشکلات خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه سامانه سامد یک روش کارشناسانه، عالمانه و آگاهانه برای دریافت درخواست‌های مردم است، افزود: در مسیر دریافت مشکلات مردم از طریق این سامانه نصیحت‌پذیر هستیم و پاسخگوی آنان خواهیم بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تمهیدات صورت گرفته پیش از سفرهای استانی از سوی دولت، بیان کرد: از ماه‌ها قبل از سفر رئیس جمهور به استان قزوین با توزیع کاربرگ‌هایی از مردم در خصوص مشکلات استان نظرسنجی به عمل آمد. 

شریعتمداری، ادامه داد: در بررسی این کاربرگ‌ها، نقاط ضعف و قوت دولت بیان شده بود و همچون مردم سایر استان‌های کشور، اشتغال مهمترین مشکل بیان شده از سوی 41 درصد از مردم قزوین بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برجام بهبود شرایط کسب و کار در کشور بوده است، تصریح کرد: ایجاد شغل و بهبود اوضاع کسب و کار هیچگاه از نظر دولت دور نبوده است.   

رئیس ستاد سفر دولت یازدهم اضافه کرد: براساس آمارها قدم‌های موثرتری نسبت به گذشته در حوزه اشتغال برداشته شده است؛ برآیند خروجی اشتغال بر اساس تعداد بیمه شدگان جدید تامین اجتماعی و مرکز آمار بیش از 600 هزار نفر اشتغال مثبت در دولت یازدهم بوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه بیکاری یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور طی سال‌های اخیر بوده است، اظهار کرد: توجه به اشتغال زودبازده و فعالیت‌های خوداشتغالی یکی از مسائل مهم مدنظر دولت است.

وی با بیان اینکه مقرر شده تا 7500 واحد صنعتی با تخصیص اعتبار لازم حمایت شوند، ادامه داد: در حوزه صنایع کوچک و متوسط 16 میلیارد تومان اعتبار در جهت افزایش فعالیت و بازگشت برخی از تولیدکنندگان به چرخه تولید در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوربا اشاره به تعامل بین دولت و دانشگاه‌ها، تشریح کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از ماه‌های گذشته ارتباطی را با مراکز علمی و دانشگاهی استان قزوین آغاز و سندی را برای توسعه استان قزوین فراهم کرده است. 

شریعتمداری افزود: دولت یازدهم به جای اضافه کردن بر طرح‌های نیمه کاره، تصمیم داشته تا طرح‌های نیمه کاره‌ای را که نقش اساسی تری در زندگی مردم دارند به سرانجام برساند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان