۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین نمایندگان مجلس جایگاه خود را در قوه مقننه با نمایندگی در قوه مجریه اشتباه گرفته‌اند
کد خبر: ۲۱۵۵۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۳ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نمایندگان مجلس جایگاه خود را در قوه مقننه با نمایندگی در قوه مجریه اشتباه گرفته‌اند

مشاور وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس جایگاه خود را در قوه مقننه با نمایندگی در قوه مجریه اشتباه گرفته‌اند و به جای اینکه با قانونگذاری دستِ وزارت آموزش و پرورش را بگیرند با مداخله اجرایی در امور کشور، حرکت این وزارتخانه و وزیر آن را پیوسته کُند می‌کنند.

نمایندگان مجلس جایگاه خود را در قوه مقننه با نمایندگی در قوه مجریه اشتباه گرفته‌اند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علی اصغر احمدی مشاور وزیر و مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در آئین نمادین بازگشایی مدارس که صبح امروز(شنبه) در هنرستان شهید چمران قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی از تحصیل، تقویت شخصیت و روحیه خودباوری در میان دانش‌آموزان است.
وی افزود: درس و تحصیل، ابزاری برای کسب شخصیتی قوی و محکم است که این امر نیز در سایه تفکر صحیح حاصل می‌شود بنابراین دانش‌آموزان باید خوب فکر کردن را در مدارس بیاموزند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: حُسن خلق در نتیجه شخصیتی قوی به دست می‌آید چراکه رذایل اخلاقی نظیر دروغگویی نشان دهنده ضعف شخصیتی افراد است بنابراین با کسب شخصیتی محکم، حافظ حریم اخلاق، دین و قلبتان باشید.
وی با اشاره به آسیب‌ شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: همانگونه که همه مردم از ورود ابزار بی‌فایده و مضر به منازل خود پرهیز می‌کنند دانش‌آموزان نیز باید با انتخاب درست از ورود هرگونه مطالب یا تصاویر ناسالم و بی فایده به ذهنشان اجتناب کنند و از این ابزار در مسیر درست استفاده کنند.
احمدی با اشاره به جایگاه والای معلمان در عرصه تعلیم و تربیت عنوان کرد: حضور مسئولان در مراسم بازگشایی مدارس حاکی از بها دادن آنها به مهم‌ترین سرمایه کشور یعنی نیروی انسانی است.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس جایگاه خود را در قوه مقننه با نمایندگی در قوه مجریه اشتباه گرفته‌اند.

امروز بزرگترین مشکل جوامع بشری فقدان معنویت و معرفت است
وی افزود: نمایندگان مجلس به جای اینکه با قانونگذاری دستِ وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها را بگیرند با مداخله اجرایی در امور کشور و آموزش و پرورش، در حقیقت حرکت این وزارتخانه و وزیر آن را پیوسته کُند می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما به اندازه‌ای که در سال‌های پس از انقلاب شاهد استیضاح وزیران آموزش و پرورش بودیم وزیر امور خارجه یا وزیر نفتی را ندیده‌ایم که مورد استیضاح قرار بگیرند؛ چرا باید کار وزارت آموزش و پرورش پیوسته توسط قوه مقننه کُند شود.
احمدی در پایان تصریح کرد: برنامه ریزی در آموزش و پرورش به ویژه در دوره اخیر توسط مجلس به شدت لطمه خورده است.
در ادامه مراسم داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش و خانواده مهم‌ترین نقش را در شکل دهی شخصیت نوجوانان و جوانان دارند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به آموزش‌های دوسویه افزود: معلمان نباید در مدارس، متکلم وحده باشند بلکه زمینه بروز و ظهور استعداد، نبوغ و خلاقیت دانش‌آموزان را فراهم کنند و دانش‌آموزان نیز با داشتن روحیه پرسشگری، مسیر رشد و تعالی را طی کنند.
نماینده مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: به جای انباشت محفوضات باید به اندیشه‌ها و استعدادها توجه کرد و برای تعلیمات دیداری نیز بیش از شنیداری اهمیت قائل شد.
وی در ادامه گفت: امروز بزرگترین مشکل جوامع بشری فقدان معنویت و معرفت است که باید با توجه به این مسئله گام‌های موثری برای دانش‌آموزان برداریم.
محمدی تصریح کرد: مجلس کمال همکاری را با همه وزارتخانه‌ها، دولت و آموزش و پرورش دارد به طوری که در تنگناها و مضایق اقتصادی بیش از 30 هزار میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد که به طور قطع استمرار نیز پیدا خواهد کرد.
گفتنی است، در پایان مراسم همزمان با به صدا درآمدن زنگ مهر، زنگ مقاومت و زنگ سرشماری توسط مسئولین در هنرستان شهید چمران قزوین نواخته شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان