۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طراحي ۱۱ سپتامبر از سوي بوش و عربستان براي تغيير رژيم در ايران بود
کد خبر: ۲۱۵۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئيس سابق کميته اطلاعات سنا:

طراحي ۱۱ سپتامبر از سوي بوش و عربستان براي تغيير رژيم در ايران بود

باب گراهام تأکيد دارد که سفير وقت عربستان سعودي در ايالات متحده از تمامي وقايع يازده سپتامبر مطلع بوده و در روزهاي منتهي به ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مرتب با بوش ديدار داشته، بدون آنکه در مورد اين مسأله سخني بگويد.

طراحي ۱۱ سپتامبر از سوي بوش و عربستان براي تغيير رژيم در ايران بود
به گزارش سرویس صبح قزوین ؛ امروز سالگرد وقايع 11 سپتامبر سال 2001 است، وقايعي که به نظر بسياري از تحليلگران آن را نقطه عطفي در تاريخ سياست خارجي مي‌دانند و بسياري تحولات قرن اخير را به قبل و بعد از اين وقايع تقسيم کرده‌اند.

اکنون مصاحبه اي با باب گراهام، رئيس سابق کميته اطلاعات سنا انجام داده‌ايم که جزئيات قابل توجهي را در مورد اين وقايع و همکاري جورج بوش، ديک چني و دولت عربستان سعودي در اين ماجرا فاش کرده است.

نشريه Real News در مصاحبه با باب گراهام، رئيس سابق کميته اطلاعات سنا که شخصا در تحقيق و تفحص از وقايع يازده سپتامبر دخيل بوده به موضوع نقش دولت بوش و ديک چني در ماجراهاي مرموز اين واقعه پرداخته است.

در اين مصاحبه، باب گراهام تأکيد دارد که سفير وقت عربستان سعودي در ايالات متحده از تمامي وقايع يازده سپتامبر مطلع بوده و در روزهاي منتهي به 11 سپتامبر 2001 مرتب با بوش ديدار داشته، بدون آنکه در مورد اين مسأله سخني بگويد.

به گفته وي، تلاشي عامدانه براي عدم آگاهي از اين ماجرا هم در دولت بوش و هم در مقامات سعودي به چشم مي‌خورد.

هماهنگي گسترده حکومتي در ايالات متحده قبل از وقوع حوادث
باب گراهام مي گويد: تمامي آژانس‌هاي حاکميتي و مقامات دولتي در يک جهت هماهنگ براي مخفي نگه داشتن اين ماجرا و ماهيت آن حرکت کرده‌اند؛ از کارمند فرودگاه اورلاندو که ورود اتباع سعودي به ايالات متحده را انکار کرده تا دولت بوش که اجازه خروج شمار بسياري از شهروندان سعودي را بلافاصله بعد از وقوع حوادث داد تا هيچ گاه اطلاعات کافي در مورد اصل ماجرا در اختيار نداشته باشيم.

قطعا بدون وجود يک رهبر و هدايت‌گر اصلي که به همه اينها بگويد در کدام جهت حرکت کنند، اين هماهنگي گسترده امکان پذير نبوده است.

گراهام تأکيد مي کند، اين هماهنگي در واقع قبل از وقوع حوادث صورت گرفته است، بعد از حوادث اين هماهنگي از صورت حمايت از سعودي ها براي انجام عمليات به سمت مخفي نگه داشتن نقش آنها در نتايج وقايع پيش رفته است.

وي صراحتا بيان مي کند که بعد از وقايع 11 سپتامبر دولت ايالات متحده از يک تاکتيک فريب استفاده و کل سناريوي يازده سپتامبر را از نوع بازنويسي کرده تا نقش عربستان سعودي را به کل محو کند.

گراهام در پاسخ به اينکه منظور وي از يک رهبري منسجم و متمرکز براي هماهنگ ساختن نهادها و آژانس هاي حکومتي که اگر از ماجرا اطلاع داشتند قادر به جلوگيري از آن بودند چيست و چه کسي اين رهبري را به عهده داشته است، مي گويد: من فکر مي کنم، اين رهبر رئيس جمهور وقت ايالات متحده بوده است؛ تنها کسي که مي تواند به همه نهادها و آژانس ها مستقيم دستور دهد، زيرا آنها در نهايت به خود شخص رئيس جمهور پاسخگو هستند.

پرل هاربور جديد و تغيير رژيم در ايران
در اين بخش از مصاحبه، «پل جي» خبرنگار Real News تشريح مي کند، در اين صورت بايد يک اشتراک منافعي بين سعودي ها، جورج بوش و ديک چني و باقي نومحافظه کاران آمريکا وجود داشته باشد.

وي اين اشتراک منافع را به پروژه اي سري به نام «قرن جديد آمريکايي» ارتباط مي‌دهد که مربوط به تغيير رژيم ايتدا در عراق، سپس در سوريه و بعد از آن در ايران است و سعودي ها به شدت به دنبال تغيير رژيم در ايران بوده و هستند.

وي با تشريح نفرت سعودي‌ها از شيعيان و ايران بيان مي کند، اين فصل مشترک بين سعودي ها و القاعده نيز هست و همچنين هدف غايي بوش و چني نيز تغيير رژيم در ايران بوده و بارها در راه تلاش براي جنگ با ايران، ژنرال هاي آمريکايي از آن ممانعت کرده اند.

در نتيجه، نياز به يک اشتراک منافع بر سر چيزي بوده است که در پروژه قرن جديد آمريکايي از آن به «پرل هاربور جديد» ياد شده است، حمله ژاپن به بندر پرل هاربور آمريکا در دسامبر 1941 که منجر به ورود آمريکا به جنگ دوم جهاني شد.

از سخنان بيان شده در اين مصاحبه، تنها يک نتيجه مي توان گرفت و آن اين که چنانچه اين بيانات درست باشد، گراهام شخصا و مستقيم خود از مقامات ارشد تحقيق و تفحص از وقايع يازده سپتامبر بوده است.

بايد گفت يازده سپتامبر در نهايت سناريويي براي دولت بوش و با همکاري عربستان سعودي براي تغيير رژيم در عراق و سوريه و نهايتا ايران بوده است.

انتهای پیام/9003

منبع: تابناک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان