۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ریشه مشکلات جامعه فقر فرهنگی و نبود زیرساخت‌های آموزشی است
کد خبر: ۲۱۵۳۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۱ ساعت: ۱۳:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان:

ریشه مشکلات جامعه فقر فرهنگی و نبود زیرساخت‌های آموزشی است

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان، ریشه مشکلات جامعه را فقر فرهنگی و نبود زیرساخت‌های فرهنگی دانست و گفت: مدیر هوشمند و بابصیرت در بستر فرهنگی باید نیازهای جوانان جامعه را شناخته و براساس آن اولویت بندی، برنامه ریزی و هدفگذاری کند.

ریشه مشکلات جامعه فقر فرهنگی و نبود زیرساخت‌های آموزشی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش معاونان و اعضای شورای تربیتی آموزش و پرورش استان پیش از ظهر امروز( یکشنبه) با حضور مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی رشد قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش با اشاره به مناسبت روز عرفه اظهار کرد: دعای عرفه یکی از ذخائر جهان اسلام و سرشار از عبودیت و بندگی است.
وی افزود: وجود نکات تعلیم و تربیتی در دعای مختلف که بیان خواسته ائمه اطهار و پیامبران از خداوند متعال است، موید درس زندگی و معارف برجسته برای طی طریق در مسیر صحیح زندگی است.

نیروی انسانی توانمند از عوامل مهم تحقق اهداف پرورشی و تربیتی است
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش سعه صدر، معلمان و عناصر فرهنگی باید دارای قلب و افق دید وسیعی بوده و همچنین نقدپذیر باشند.
وی عنوان کرد: برخورداری از بیانی شیوا و رسا برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های معنوی، دینی و تاثیرگذاری بیشتر روی دانش‌آموزان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم معلمان پرورشی و مشاوران مدارس برای دستیابی به اهداف است.
انصاری با تاکید بر ضرورت بسترسازی مناسب برای انجام امور فرهنگی بیان کرد: بدون استفاده از ابزارهای مناسب و همچنین پتانسیل رسانه در اطلاع رسانی به عموم جامعه، مستندسازی فعالیت‌های پرورشی در قالب‌های هنری، بهره‌مندی از قلم توانا و تاثیرگذار نمی‌توان در حوزه تربیتی و فرهنگی به موفقیت‌های قابل توجه دست یافت.
وی بهره‌مندی از نیروی انسانی فعال و توانمند را از عوامل مهم تحقق اهداف برشمرد و گفت: در امور تبلیغی نیاز به مبلغ نیرومند و کارآمد و همچنین صبور و ثابت‌قدم برای استمرار برنامه‌های تربیتی و پرورشی است؛بنابراین برخورداری از تیمی قوی در فعالیت‌های فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین فرهنگ را کالبد جامعه و روح کشور عنوان کرد و افزود: در نظام آموزش و پرورش اگر تعالیم یادگیری برای آموختن، زیستن و با هم زیستن رخ ندهد به طور قطع جوامع دچار مشکلات فراوانی خواهند شد.
وی ادامه داد: ریشه همه مشکلات جامعه فقر فرهنگی و نبود زیرساخت‌های فرهنگی است و انسان‌ها باید به مهارتی دست یابند که در تقابل منافع شخصی و جمعی، منافع جمعی را در اولویت خود قرار دهند.
انصاری بیان کرد: هویت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین در ۶ ساحت علمی و فناوری، اقتصادی، سیاسی، زیستی، اعتقادی و زیباشناختی تعریف شده است.

باید با پرهیز از تصمیم‌های سلیقه‌ای، تابع اسناد و سیاست‌های بالادستی شد
وی تصریح کرد: متاسفانه در بدنه آموزش و پرورش، عدم همگرایی بین سند تحول و نگاه مسئولین در مدارس، مشاهده می‌شود از این رو ما موظفیم از هویت مستقل آموزش و پرورش دفاع کنیم نه اینکه تسلیم سیاست‌های نانوشته شویم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: باید در 6 سنگر مذکور مطابق با سند تحول بنیادین فعالیت کرد تا با انتقال فرهنگی، مانع نفوذ فرهنگی دشمنان شد.
وی ادامه داد: تقاضا داریم با فعالیت متوازن در 6 ساحت و انجام برنامه‌ریزی درست، تصمیم‌های سلیقه‌ای را کنار گذاشته و تابع اسناد و سیاست‌های بالادستی شویم.
انصاری در پایان با بیان اینکه تعلیم و تربیت وظیفه همگانی است، گفت: مدیر هوشمند و بابصیرت در بستر فرهنگی باید نیازهای جوانان جامعه را شناخته و براساس آن اولویت بندی، برنامه ریزی و هدفگذاری کند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان