۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رفع مشکلات کشور مستلزم حمایت از مخترعان و نخبگان علمی است
کد خبر: ۲۱۵۲۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۱ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

رفع مشکلات کشور مستلزم حمایت از مخترعان و نخبگان علمی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: لازم است مخترعین و نخبگان علمی بیش از پیش حمایت شوند تا اختراعاتشان به مرحله تولید رسیده و گره مشکلات کشور را باز کند.

 رفع مشکلات کشور مستلزم حمایت از مخترعان و نخبگان علمی است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار دکتر روح‌الله شریفی مخترع و جمعی از نخبگان علمی استان قزوین، اظهار کرد: باید مسئولان با تبعیت و پیروی از فرمایشات رهبری در راستای حمایت از مخترعین و نخبگان علمی گام‌های جدی بردارند.
وی تصریح کرد: کشور نیازمند تولیدات علمی و اختراعات جدید است و لازم است کسانی که در این راستا تلاش می‌کنند بیش از پیش حمایت شوند تا اختراعاتشان به مرحله تولید رسیده و گره مشکلات کشور را باز کند.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: ساز و کارها باید به گونه‌ای باشد که مسئولان کشور به سوی مخترعین و نخبگان بروند و از آن‌ها برای ورود و حل مشکلات کشور استمداد بخواهند اما این موضوع در کشور ما به گونه‌ای دیگر است.

دکتر شریفی نیز در این دیدار به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در کنار برنامه‌های علمی اشاره و اظهار کرد: برای این‌که جوانان را از انحرافاتی که امروز با آن مواجه هستیم دور نگه داریم لازم است نگاه جدی‌تری به برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم.
وی از مسئولان خواست تا بیش از پیش از فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی جوانان حمایت و پشتیبانی کنند و بسترهای لازم برای تبدیل اختراعات علمی را به محصول فراهم نمایند.
گفتنی است، دکتر روح‌الله شریفی 279 اختراع را به ثبت رسانده که از این بین، «موب اس کوپ» ابزاری برای تبدیل دوربین موبایل به میکروسکوپ، لیزر دوربرد که در هر هزار کیلومتر یک میلیمتر خطا دارد، خودرویی که بدون سوخت حرکت می‌کند، کوچکترین قرآن و نهج‌البلاغه جهان از جمله آن‌هاست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان