۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دولتمران با توافق FATF چوب حراج به توانایی‌های نظام و قدرت دفاعی زدند
کد خبر: ۲۱۵۲۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۷ ساعت: ۱۵:۴۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آبیک:

دولتمران با توافق FATF چوب حراج به توانایی‌های نظام و قدرت دفاعی زدند

امام جمعه آبیک توافق FATF را عاملی برای نفوذ بیگانگان به کشور دانست و گفت: دولتمران با این توافق FATFچوب حراج بر سر ملت ایران، نظام، توانایی‌های نظام و قدرت دفاعی نظام زدند.

دولتمران با توافق FATF چوب حراج به توانایی‌های نظام و قدرت دفاعی زدند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام موسوی امام جمعه آبیک توافق FATF را برخاسته از دل برجام و فرزند نامبارک آن ذکر کرد و گفت: دولت یازدهم با این توافق، دست به اقدام شاهانه زد؛ یعنی همانند شاه که با ایجاد کاپیتولاسیون سبب شد ملت ایران تحقیر شود با این توافق بار دیگر ملت تحقیر شد.
وی افزود: امام خمینی(ره) برای کاپیتولاسیون صورت گرفته از سوی شاه، این تعبیر را به کار بردند که «ملت ما را کمتر از سگ کرد و قلبم از این موضوع به درد آمد.
امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: ظاهر قضیه توافق FATF نهاد مالی بین‌المللی در مبارزه با پولشویی است و می‌خواهند این موضوع را به سرانجام برسانند.
موسوی اضافه کرد: این توافق به مراتب خطرناک‌تر و در عین حال شرم‌آورتر از دوره شاه است و رئیس‌ جمهور، وزرای امور خارجه و اقتصاد، سخنگوی دولت و رئیس بانک مرکزی باید پاسخگو باشند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان با این توافق چوب حراج بر سر ملت شریف ایران، نظام، توانایی‌های نظام و قدرت دفاعی نظام زدند اذعان کرد: مسؤولان چه خصومتی با ملت و نظام دارند که زیر بار موضوع بسیار ننگ و شرم‌آور رفته‌اند.
موسوی افزود: قشرهای مختلف مردم، افراد دلسوز و آگاه انقلاب اعم از اساتید دانشگاه و حقوقدانان به غیر از اصلاح‌طلبان، موضع خود را در برابر توافق اعلام کرده‌اند.
امام جمعه شهر آبیک دامه داد: توافق FATF به منزله خودفروشی، ملت‌فروشی، وطن‌فروشی و تحقیر ملت ایران و پیاده کردن مو به موی دستور کدخدا محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از برجام بهره‌برداری بیشتری کنند به همین دلیل مذاکره بیشتر را مطرح می‌کنند که توافق FATF یکی از این مذاکره‌ها است.
موسوی خاطرنشان کرد: کاهش بودجه‌های وزارتخانه‌ای همچون اطلاعات که خدمت کمی هم به نظام نکرده و نهادهای انقلابی مانند سپاه و سپاه قدس از طریق توافق مذکور مسئله‌ای زجرآور است.
وی اذعان کرد: چرا پیش از توافق برای مردم شفاف‌سازی نکردند که توافق FATF چیست؛ در حالی که در جای دیگر دانستن را حق مردم می‌دانند ولی این موضوع محرمانه بود؟ اگر محرمانه بود پس چرا آمریکا می‌دانست؟
امام جمعه شهر آبیک افزود: چرا دولت و زیرمجموعه آن با حیثیت، عزت و استقلال مردم بازی می‌کند و رهبری و مجلس را دور زده و هر کاری که خود بخواهد، انجام می‌دهد.
موسوی ادامه داد: رهبر اصلاح‌طلبان اذعان کرده محرومیت بودجه نظامی سبب قوی شدن کشور می‌شود و اکنون راه باز شده و در دولت دوم روحانی این امر در کشور محقق می‌شود؛ این فرد از کجا می‌داند که دولت بعدی دولت روحانی است.
وی اضافه کرد: توافق FATF چند برابر بدتر از کاپیتولاسیون است، از دشمن انتظاری نداریم ولی این امر را خودی انجام داده که جای تأسف دارد.
امام جمعه شهر آبیک سکوت مجلس به ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق مذکور را غیرقابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: چرا رئیس مجلس سخنی نمی‌گوید، آیا در پشت پرده مسئله‌ای وجود دارد.

دلیل سکوت اصلاح‌طلبان معلوم نیست

موسوی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرده‌اند که از عزت و استقلال ملت ایران دفاع کنند که این خودتحریمی دفاع از ملت و نظام محسوب نمی‌شود.
وی افزود: اینکه چرا اصلاح‌طلبان با وجود روزنامه‌های فراوان در خصوص توافق FATF سکوت کرده‌اند، جای سؤال است؛ آیا هدف آنان از این کار انتقام از ملت، امام و نظام است یا چه چیزی به خوردشان داده‌اند، معلوم نیست.
امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: در عهد قاجار دشمن زیاد اطلاعات نداشت و کم‌تجربه بود ولی امروز دشمنان نظام اسلامی با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته اطلاعات دارند و راحت‌تر جاسوسی می‌کنند.
موسوی توافق FATF را تعهدنامه‌ای ذلت‌آفرین و بدتر از عهد قاجار ذکر و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر باید از امام و شهدا خجالت بکشد چراکه هنوز پیکر مطهر شهدا پس از ۳۰ سال بر زمین مانده بر روی دوش مردم تشییع می‌شود؛ حداقل بگذارند ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال از این موضوع بگذرد و سپس اقدامات ذلت‌آور انجام دهند.
وی با نسبت دادن توافق FATF به دولت قبلی از سوی دولتمردان فعلی گفت: اگر هم از دولت قبلی بوده به این شکل نبوده؛ پس چرا دولت تدبیر این توافق را انجام داد.
امام جمعه شهر آبیک افزود: دولت یازدهم می‌توانست بافته‌های دولت قبل را پنبه کند و توافق را انجام ندهد مانند مسکن مهر که آن را پنبه کرد.
انتهای پیام/3009
منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان