۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین احیای جاده ابریشم سبب پیوند ملت‌ها در حوزه‌های مختلف می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۴ ساعت: ۱۶:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل شرکت صندوق احیا کشور:

احیای جاده ابریشم سبب پیوند ملت‌ها در حوزه‌های مختلف می‌شود

مدیرعامل شرکت صندوق احیای کشور گفت:منظور از حیای جاده ابریشم ساخت آن نیست بلکه منظور احیا پیوندهاست و منظور ایجاد مبادلات و ارتباطات گسترده بین شهرها و کشورهای این مسیر است.

احیای جاده ابریشم سبب پیوند ملت‌ها در حوزه‌های مختلف می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، ظهر امروز(یکشنبه) محمدرضا پوینده، مدیر عامل شرکت صندوق احیا کشور در دومین روز از یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم اظهار کرد: کشور ایران یکی از مهم‌ترین کانون‌های گردشگری جهان با میراث تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بسیار غنی است.
وی با اشاره به جاده ابریشم به عنوان نماد مشترک کشورهای در مسیر گفت: جمهوری اسلامی ایران مرکز ثقل امنیت در خاورمیانه  و کشورهای در مسیر جاده ابریشم  است.

مدیر عامل شرکت صندوق احیا کشور تصریح کرد: جهانی شدن راه ابریشم اهمیت بسیار ویژه‌ای در گسترش ارتباطات کشورها و شهرهای این مسیر دارد.
پوینده افزود: کشورها با برنامه‌ریزی و سیاست‌های تعیین شده و با همکاری و همراهی دولت‌ها با یکدیگر مبادلات تجاری، اقتصادی و فرهنگی بسیاری خواهند داشت. 

وی در ادامه اضافه کرد:استفاده از ظرفیت این کمربند اقتصادی و فرهنگی برای همه کشورهایی که در این مسیر قرار دارند از جمله ایران سودمند است و احیا جاده ابریشم فرصت‌های ویژه گردشگری را به وجود می‌آورد.

این مسئول تاکید کرد: احیای جاده ابریشم ظرفیت‌های عظیمی را برای کشورهای در مسیر نمایان می‌کند و می تواند در آینده اثرات ارزشمندی در ارتباطات داشته باشد.

مدیر عامل  صندوق احیاء کشور خاطرنشان کرد: منظور از حیای جاده ابریشم ساخت آن نیست بلکه منظور احیا پیوندهاست و منظور ایجاد مبادلات و ارتباطات گسترده بین شهرها و کشورهای این مسیر است.

پوینده عنوان کرد: بیش از ۱ میلیون اثر در ایران ثبت شده است که بیش از ۲۱ هزار از این آثار به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

وی با بیان برخی از نمونه های موفق احیاء و بهره برداری گفت: مجموعه تاریخی سعدالسلطنه نمونه موفقی از احیاء و مرمت آثار تاریخی است که به درستی در قزوین اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت صندوق احیاء کشور افزود: در حال حاضر مجموعه سعدالسلطنه به یکی از فاخر ترین بناهای تاریخی تبدیل شده است که به دست شهرداری قزوین احیاء و نوسازی شد و هم اکنون در حال بهره برداری است.

پوینده عنوان کرد: بی شک نمونه های بی نظیر از این نوع کاروان سراها و بناهای مسیر جاده ابریشم در شهرهای مختلف این راه قرار دارد که پیشنهاد ما واگذاری بنا به منظور احیاء و مرمت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده درست از این ظرفیت‌ها می تواند سرمایه عظیم پنهان شده در این بناها را آشکار کند و سبب شکوفایی در استفاده آثار تاریخی شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان